ziek?

Ik voel me de laatste tijd niet goed, ik heb veel last van duizeligheid vooral in de ochtend, ik ben snel moe en ik heb veel hoofdpijn, terwijl ik wel voldoende slaap.
ik moet volgens mijn ouders ook veel plassen(meer dan normaal), maar dat vind ik wel meevallen.

nu ben ik dus gaan googlen, en 2 ziektes die komen voorbij met die symptonen, diabtes(suikerziekte) en bloedarmoede(ijzertekort).nou ben ik vegetarisch en heb al eens ijzertekort gehad dus ik denk dat het dat is, vooral omdat dat nog makkelijk te genezen is. Maar ik ben bang dat het diabetes is, en ik durf niet naar de huisarts. want ik ben echt doosdbang voor naalden!
en voor beide ziektes moet je getest worden door bloedprikken.
Stel dat het ijzertekort is, dan ga ik gewoon wat meer ijzer producten eten en misschien vitamines slikken. Maar als het diabetes is moet ik de rest van mijn leven mezelf prikken met zon ding. en dat vind ik een vreselijk eng idee, ik krijg echt al kippenvel bij het idee…

dus nou vraag ik jullie, wat zouden jullie doen? naar de dokter of het gewoon even aankijken? hebben jullie ervaring met een van de 2 ziektes?

als je je echt zo een zorgen maakt zou ik toch maar even langs de huisarts gaan :slightly_smiling_face:
duizeligheid kan idd ook komen door een te lage bloeddruk of bloedarmoede.

Duizelig kan ook komen doordat je te weinig eet. (:
En als je echt nietnaar de huisarts wilt ofzo, moet je ermee leren leven. XD
(ik heb die dingen wat jij zegt zelf ook al ongeveer een maand)

Eet anders sowieso meer ijzer, als het daarna nog zo is, naar de dokter gaan!

ja een vriendin van me heeft dat ook, daarom denk ik aan de ene kant het is niks, maarja stel dat het wel ernstig is en je neemt het niet serieus dan word het natuurlijk alleen maar erger :stuck_out_tongue:

Zelf zou ik als ik jou was gewoon naar de huisarts gaan. (:
Of idd eerst gewoon meer ijzer nemen.

Hup, langs de dokter!
Bloedprikken lijkt eng -ik ben ook panisch voor naalden- maar dat valt zo reuze mee. En ik zou zeggen dat je gezondheid voor gaat, want als het wel diabetes blijkt te zijn, ook al gok ik ook op bloedarmoede, dan wil je dat maar zo snel mogelijk weten! Dus over je angst heen zetten en gaan met die banaan. Sommige dingen zijn nou eenmaal belangrijk.

huisarts… ;|