ziek

mn beste vriendin haar vriendje heeft kanker en ze heeft het er heel moeilijk mee, ik zou echt heel graag wat voor haar willen betekenen maar ik heb echt geen idee hoe ik dat kan doen. Op school is ze ook al een paar keer huilend de klas uit gelopen omdat ze de hele tijd zat te denken aan haar vriend. Op zulke momenten voel ik me zo vreselijk machteloos en zou echt willen dat ik er gewoon voor zou kunnen zorgen dat hij gewoon helemaal genezen is. Nu wil ik gewoon weten wat ik zou kunnen zeggen tegen haar, want “alles komt goed” klopt niet, want het komt misschien niet goed etc.
ook wou ik even dit verhaal kwijt :flushed:

ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik moet zeggen maar sterkte !

dankjewel :flushed:

Haar zo af en toe een hele dikke knuffel geven

Dit idd. Ze snappen ook wel dat je niet precies weet wat je moet zeggen. Mijn beste vriendin haar moeder had dit jaar kanker en ookal zijn we zo goed bevriend, soms weet je gewoon niet wat je moet zeggen, dus kan je dat ook gewoon zeggen. Wees er gewoon voor haar als ze je nodig heeft en als je weet dat ze zich kut voelt, ga naar d’r toe met een dikke bak ijs en chocola ofzo en luister als ze wil praten.

Ah wat erg… :sob::muscle: Ik weet het ook niet zo goed, haar proberen duidelijk te maken dat ze altijd bij je terecht kan (als ze moet uithuilen en/of als ze wil praten).

dit! En ik zou ook vooral niet zeggen dat het goed komt.
Mijn vriend kreeg dat ook te horen van een vriendin van hem toen zijn moeder kanker had, maar hij vond het vreselijk hypocriet. Heeft haar daarom echt de huid volgescholden (wat-ie normaal nooit zou doen), want toen zij dat zei was het al wel duidelijk dat zijn moeder zou overlijden. Misschien nogal overbodig om erbij te zeggen, maar ze gaan nu ook absoluut niet meer met elkaar om, ze is zegmaar dead to him :’)

Zeggen, dat je haar graag wil helpen, maar je niet goed weet hoe. Dit zeggen aan haar, zodat ze dit weet! Dit kan echt een wereld van verschil maken!!!

echt dankjewel voor al jullie hulp!! (: