Ziek zijn

Vanmorgen moest ik om 9 uur beginnen met werken. Ik was zo ontzettend misselijk toen ik wakker werd en ook toen ik op mijn werk was. Mijn baas heeft mij uiteindelijk geadviseerd om naar huis te gaan, want ik ‘liep mezelf in de weg’. Ik ben naar huis gegaan en op bed gegaan. Na 4 uur slaap werd ik weer wakker en ik voel me nu eigenlijk best wel fit. Hebben jullie dit ook wel eens? Ik heb namelijk wel gewoon 7/8 uur geslapen.

Het stomme is dat ik me nu gewoon schuldig voel. Was ik wel echt zo ziek? Moest ik niet gewoon even doorzetten? En daardoor voel ik me nu een beetje raar. Ik snap het niet?

Heb ik ook zo vaak, dan had je de rust gewoon nodig.
Ik zou je vooral niet schuldig voelen.

Je baas gaf je toch zelf toestemming, dus zo’n probleem was 't niet.
Kan best dat je ff niet goed voelt en later wel.

Heb je ook iets wat je er dan aan kan doen?

Nouja, erg vind ik het wel. Ik loop nu namelijk wel gewoon weer een dag loon mis.

Aan wat?
Je had gewoon een keer rust nodig, dat kan iedereen een keer overkomen.

Het probleem is dat ik het wel vaker heb. En er eigenlijk een beetje klaar mee ben.

Je was ziek, daar kan je niks aan doen. Op dat moment voelde je je gewoon te slecht, anders was je wel gebleven.
Door die rust die je hebt genomen is het voorbij, dus 't was nodig om weg te gaan bij je werk.
Morgen weer een nieuwe dag.

Het is me een paar keer overkomen, en dan voel ik me best wel schuldig maar ah… juist door die enkele uurtjes rust voel je je weer fit natuurlijk.

Als je 't echt vaak hebt en 't stoort je, zou ik gewoon naar de dokter gaan en daar een oplossing vragen.

Wat jullie allemaal melden is vrij logisch, maar ik ben op zoek naar een soort ‘wondermiddeltje’. Als er meer mensen hier zijn die dit ook hebben en hier een oplossing voor hebben, dan zou ik daar misschien wat aan hebben.

Coca cola helpt tegen misselijkheid!

Je kan binnen een half uur ziek worden, maar ook in een half uur weer beter.

Ja maar dan wel suiker in de cola zodat het dood slaat…

En verder moet je niet te streng voor jezelf zijn, je hebt het iig geprobeerd door ondanks dat toch naar je werk te gaan!

Ja dat heb ik ook weleens.

Tsja ik had het n paar weke geleden, moest ik van 8 tot 1 werken, en toen om 5 uur weer tot eind, en om half 4 voelde ik me helemaal niet lekker en toch gegaan… na n halfuur ben ik naar huis gestuurd…

Nee joh, word je weer lekker wakker van. Ik drink altijd cola als ik misselijk ben en het is er nog nooit erger van geworden, in tegendeel.