ziek, thuis of school?

Hoi meiden, ik ben vandaag ziek thuis gebleven en nu wil me moeder dat ik morgen weer naar school ga. Ik kan om diverse redenen echt niet naar school morgen, maar ik ben niet meer echt ziek. Zal ik eerlijk tegen me moeder zeggen dat ik niet naar school wil/kan of ik alsjeblieft nog een dagje thuis mag blijven of zal ik in de nacht opstaan en naar haar toe gaan en zeggen dat ik echt niet lekker ben. Ik weet dat dit nu echt dom zal klinken, maar wat zouden jullie doen?

Nu ben ik wel benieuwd wat nu die redenen zijn, maargoed.

Probeer eerst het eerste, als dat niet werkt dan het tweede.
Al moet je dan wel heel goed kunnen acteren om het nog geloofwaardig te maken…

Ik snap wel wat je bedoeld, heb ook wel eens zoiets gehad.
Maar ik zou zeggen dat je gewoon écht niet kan, waarschijnlijk snapt je moeder dat dan wel, en vertel anders gewoon waarom je niet naar school kan of wilt.
Succes!

Hmm, ligt eraan wat de redenen zijn.

hahaha dankje , ik weet dat dit stom klinkt en ik doe dit normaal echt niet maar ik heb echt een prob als ik morgen naar school ga en dat mijd ik liever xd

ik ben benieuwd naar het probleem… misschien kunnen we je helpen :’) maar indd, in de nacht naar haar toegaan.

ik zou persoonlijk snachts opstaan en naar der toe gaan
maar dat ben ik haha

Ligt eraan wat de redenen zijn, als je niet naar school kan omdat de reden is dat je niet geleerd heb voor een toets zal ik dat niet tegen je moeder zeggen. Maar als je niet naar school kan omdat je bijv. echt een probleem hebt als je het wel doet (kan me niet voorstellen in welke situatie dat kan zijn, maar goed) dan zal ik vanacht gewoon naar haar toegaan en zeggen dat je gekotst hebt ofzo.

nou het is niet echt een major probleem, maar ik heb 2 toetsen waar ik echt niet voor heb geleerd, omdat ik vandaag dus ziek was en als ik die toetsen maak haal ik een heel slecht cijfer, en dat kan echt niet want als ik nog slechte cijfers haal moet ik van school…

Ik snap wel dat je niet wil gaan en ik denk dat je het gewoon eerlijk tegen je moeder moet zeggen. Als je de redenen aangeeft, moet ze het wel snappen denk ik.

Ja maar het probleem is, dat als ik s’nachts me wekker zet om dr uit tegaan en naar me mama te gaan dat ik er niet uit kom haha

ik denk niet dat je moeder wil dat je van school gaat toch?
gewoon eerlijk opbiechten.

Maar mijn moeder is daar niet bepaald makkelijk in.

Laat haar gewoon een briefje schrijven dat je niet hebt kunnen leren?

Jaaa maar dat doet me moeder echt niet

Beetje dom om de dag voor dat je 2 toetsen hebt te beginnen met leren x’] en dat zal die leraar ook zeggen.

Dan zou ik thuis blijven, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje onverantwoordelijk. Als je weet dat je zo slecht staat waarom leer je dan niet gewoon? (haha wat klink ik nu oud)

Nja het ligt eraan wat voor moeder je hebt… maar als je zelf al zegt dat je moeder niet makkelijk is over te halen. Zou ik gewoon vannacht naar haar toe gaan.

als je op een andere verdieping slaapt -met wc- kan je s’nachts naar je moeder toegaan en zeggen dat je ‘overgegeven’ hebt en dat je je echt niet lekker voelt.

Je kan toch een hw/pw vrij briefje halen?
Althans, dat kan bij ons op school gewoon.
Als je denkt dat dat niet lukt zou ik inderdaad 's nachts naar dr toe gaan en dan zeggen dat je je echt niet lekker voelt.
Je kan 's ochtends ook helemaal opgerold in je dekens blijven liggen en helemaal in elkaar gepakt en dan wachten tot je moeder komt en dan zeggen dat je je echt nog niet lekker voelt.
Het is natuurlijk niet het beste om te doen, maar het werkt wel (a).
Je moet zoiets natuurlijk niet te vaak doen; het wordt na verloop van tijd minder geloofwaardig en het is gewoon heel slecht voor jezelf en je school.
Laat dit wel als een soort wake-up call voor je zijn!
Het is nu zo ver dat je moet gaan faken dat je ziek bent omdat je niet goed geleerd hebt.