Ziek of ongesteld?

Woensdag kreeg ik opeens een verschrikkelijk loopneus en ik kreeg een koortsachtig gevoel, ik werd ook helemaal slap en moest stoppen met paardrijden omdat het echt niet lukte. Later op de avond trok het een beetje weg en vandaag heel de dag voelde ik me best goed (niet top, maar ook niet echt ziek ofzo). Nu heb ik het allemaal super benauwd (weer zo koortsachtig heet enzo) en voel ik me gewoon echt niet lekker.
Maar dit is wel de periode dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden (ik ben pas 2x ongesteld geweest dus nog niet regelmatig, dus ik weet het niet zeker) en ik ben zo bang dat ik bijvoorbeeld morgen thuis blijf omdat ik me echt niet lekker voel en dan word ik opeens ongesteld en dan lijkt het alsof ik flauw doe en het alleen een ongesteldheid was in plaats van ziek zijn.
Kan dat, of lijkt dit meer op ziek worden?

Ziek worden denk ik.
Ik denk niet dat je kan flauwvallen bij je ongesteldheid. Naar mijn ervaringen dan he. Maar ik denk dat je toch ziek word…

Lastig te zeggen, verschilt echt per persoon. Ik was eerder echt heel erg ziek toen ik ongesteld moest worden, zweten, duizelig, onhandig, trillerig, rugpijn, buikpijn, hoofdpijn etc.

Gewoon afwachten en gewoon fruit eten, en je normale ding proberen te doen. Je merkt vanzelf wel wat 't is.

Ze bedoelde dat mensen denken dat ze flauw doet als ze thuis omdat ze ongesteld is.

Ik zou gewoon een dagje thuis blijven. De eerste paar keren ongesteld zijn, zijn niet altijd de fijnste. Zelf kreeg ik altijd erge buikpijn dat ik amper kon lopen. Het is niet flauw om met zulke symptomen rond te lopen dan kan je maar beter thuis blijven.

Dat bedoel ik inderdaad ja!

Maar het rare is dat ik juist altijd amper buikpijn heb als ik ongesteld ben… Ik merk er nooit zo heel veel van, en daarom denk ik wel dat het ziek worden is. Maar zouden symptomen als die ik nu heb wel kunnen bij ongesteld worden of eigenlijk (zonder buikpijn) niet?

Nouja, je schrijft dat je nog maar 2 x ongesteld bent geweest dus dat zegt niets. Ik heb vanaf mijn 14e tot mijn 16 zonder klachten geleefd. En daarna was 't echt erg met emotionele buien rugpijn etc.

Maar 't lijkt gewoon meer op ziek zijn. In beide gevallen is een dagje ziek thuis blijven/rustig aan doen niet erg.

Als je, je zo min voelt is het niet verkeerd een dagje thuis te blijven. Misschien moet je inderdaad ongesteld worden. Sommigen worden daar nu eenmaal goed ziek van. Ik zelf word alleen enorm emotioneel, huil echt alles bij elkaar. Gewoon even lief voor jezelf zijn en goed voor jezelf zorgen.

Ik wens je in ieder geval alvast heel veel beterschap.

Of het nou ongesteld zijn is of ‘gewoon’ de griep, ik zou in ieder geval lekker thuis blijven, zo te horen voel je je helemaal niet lekker en als je dan nog naar school gaat, wordt je zeker niet beter!

Over het ongesteld zijn, tsja daar kan je flink ziek van worden en het gaat niet per se altijd hetzelfde. Toen ik (inmiddels jaaaren geleden) voor het eerst ongesteld werd, had ik ook nooit ergens last van. Toen ineens, na twee jaar ofzo, werd ik soms heel ziek als ik ongesteld was of moest worden, misselijk, duizelig enzo. Toen weer heel lang nergens last van. Toen kreeg ik heel willekeurig ineens 1x zo’n erge buikpijn dat mn ouders (die zelf verpleegkundigen zijn nota bene) naar de huisartsenpost zijn gereden want ze waren bang dat ik een acute blindedarmontsteking had haha! Af en toe heb ik nog steeds buikpijn, af en toe heb ik hele erge rugpijn. Ik ben weleens (meerdere keren) van de pijn flauwgevallen…

Oke ja heel verhaal, maar ik bedoel gewoon dat het bij ongesteld zijn heel verschillend kan zijn. Sommige mensen hebben nooit pijn, andere altijd, sommigen soms (zoals ik dus). Je moet je dus niks aantrekken van wat anderen zeggen als je thuisblijft vanwege ongesteld zijn (vanwege de pijn ofzo), want je kan er gewoon flink ziek van zijn (en er zullen genoeg meiden zijn die dat kunnen beamen!)

Ohja en beterschap meid! :wink:

Precies dit.

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik ben uiteindelijk vrijdag ziek thuis gebleven en gister had ik mijn verjaardagsfeest en dat kon ik niet afzeggen maar ik merkte wel dat ik me af en toe echt niet goed voelde.
Vandaag voel ik me het ene moment gewoon goed maar wel heel de tijd wat zwakjes en slap en andere momenten krijg ik super erge hoofdpijn en krijg ik het helemaal heet enzo.
Maar net toen ik naar de wc ging zag ik wat donkerdere afscheiding. Dit was laatst ook zo alleen toen was het na een dag over en was ik helemaal niet ongesteld geworden.

Kan dat nu ook zo zijn? Of word ik gewoon ongesteld en voelde ik me daarom niet lekker? Of valt het ziek worden en ongesteld worden toevallig op hetzelfde moment?

Het kan zijn dat je ongesteld wordt, maar wacht het nou maar even af… Om nou bij ieder ding dat er veranderd wat te gaan plaatsen hier is ook een beetje onnodig.

Sorry, ik vind het gewoon zo stom als ik ongesteld word. Want als ik dat dan tegen mijn moeder zeg neemt ze me denk ik niet meer serieus als ik zeg dat ik me niet lekker voel. Dan denkt ze: “ach, ze is niet ziek het is maar ongesteld zijn.”

Ze is er onzeker over en wil zekerheid. Snap ik heel goed. En ik weet ook wel dat we dat haar niet kunnen geven, maar blijkbaar vindt ze het fijn om te horen wat andere meiden er van denken…

Verschilt per persoon. Als jij je ziekt voelt moet je thuisblijven en anders niet. Je kan er voor de zekerheid rekening mee houden dat je nog ongesteld moet worden. Ik voel me soms ook ziek door ongesteldheid, maar ik heb alleen last van die klachten als ik het al ben, en niet voordat ik het word.

Je kunt ut ook nu al tegen je moeder zeggen. Zeg gewoon dat je niet lekker voelde en dat je nu denkt dat je weer ongesteld bent. Je moeder snapt dat echt wel :slightly_smiling_face:

De griep gaat nog steeds heel erg rond en een leuke griep is het niet spierpijn hondsberoerd en amper kunnen lopen . Heb er zelf mee te maken gehad. Vorige week.
Mijn dochter is nu ziek vorige week was ze ook een dag thuis toen was ze heel erg ongesteld. Ze heeft het net een paar x gehad en het is de eerste dagen heel erg ik durfde vorige week haar niet naar school te laten gaan de eerste dag . Bij 1 stap lopen moest ze zich alweer verschonen. Maar nu is ze dus ziek. Je zal het niet tegelijk krijgen ziek en ongesteld dus als je nu ziek bent zal je volgende week je periode wel krijgen je lichaam regelt dat zelf. Zelf is mijn periode ook ontregelt want vorige week had ik het moeten worden. En heb het nu pas een beetje. En kwa dat loop ik al wat jaartjes mee net als jou moeder. En de 1 heeft nu eenmaal meer last als de andere persoon.
Zeg IND gewoon tegen je moeder dat je je echt ziek voelt en dat dit anders oelt dan waneer je je periode hebt. Zeker waneer je een loopneus hebt en koortsig bent want dat is bij je periode meestal niet zo.

als je het pas net bent geweest heb je ook nog niet echt pijn, later merk je dat pas. ik denk dat je verkouden bent trouwens

Hmm idd lastig te zeggen. Ik kan me behoorlijk beroerd voelen als ik ongesteld ben. Echt heel slap en moe, misselijk ook. Het is aan de andere kant ook de tijd van het jaar om ziek te worden. Misschien allebei?

hey meiden,
ik ben voor het eerst ongesteld en heb hevige pijn, voel me moe en ben ziek!
weten jullie of dat je je de volgende dag weer zo voel?
groetjes: Isabel.

^ Dat verschilt per persoon.
In mijn geval duurt zoiets 2 dagen. Ik slik echter de pil en dit helpt enorm! De eerste jaren had ik namelijk erg veel last van krampen in mijn buik en benen, evenals hoofdpijn.