ziek of mijn inbeelding?

Hey iedereen

De laatste maanden heb ik elke dag last van de volgende zaken:

• hoofdpijn
  • erge keelpijn
  • de hele dag moe zijn
  • spierpijn
  • mij slapjes voelen
  • voelen alsof ik moet flauwvallen

Ik ben onlangs naar de dokter geweest voor een bloedtest. Omdat ik in het verleden klierkoorts heb gehad ben ik hierop getest, ook op de ziekte van Pfeiffer, iets met mijn schildklier, en nog vanalles dat de symptomen zou kunnen veroorzaken. Alles was in orde dus er was niets dat kon verklaren waarom ik me zo voel.

Nu is het zo dat ik in mijn 2de jaar universiteit zit en mijn cijfers waren heel slecht ondanks mijn hoge inzet. Ik heb in het verleden gekampt met depressie en nu nog af en toe met paniekaanvallen als ik naar onbekende plaatsen moet. Nu vraag ik mij af of die slechte cijfers, het feit dat ik van richting moet veranderen en twee jaar verloren heb, de paniekaanvallen, mij vaak somber voelen, of dat de oorzaak zou kunnen zijn van de bovenliggende symptomen. Kan het zijn dat als ik me geestelijk niet goed voel, dat ik dan lichamelijk deze klachten krijg? Ik vraag het hier even omdat er misschien nog mensen zijn die dit herkennen. Als dat zo is kunnen jullie mij dan misschien wat tips geven? Wat hielp jou erbovenop?

Dat zou heel goed kunnen.
Als je niet luistert naar je geest dan laat je lichaam wel weten dat er iets aan de hand is. (althans dat is mijn ervaring)

Misschien heb je een burn-out?
Dat komt steeds vaker voor op jonge leeftijd.

Het kan idd door geestelijke dingen zijn dat je lichamelijke klachten kan ervaren.

Ik zou het eigenlijk niet weten, maar veel sterkte meis!

heel erg bedankt voor jullie advies en lieve reacties dat doet me echt deugd :slightly_smiling_face: Ik heb me wel al voorgenomen om tot het nieuwe schooljaar goed uit te rusten, niet teveel meer te studeren voor de vakken die ik nu nog volg omdat ik toch van richting moet veranderen. Maar als het zo blijft heb ik al gedacht om eens naar een psycholoog te gaan. Ik heb niet het gevoel dat mijn dokter mij begrijpt.
Als er nog mensen zijn die mijn situatie herkennen en tips hebben laat maar weten.

Het feit dat je er al maanden mee loopt, en dat er niks uit je bloedresultaten is gekomen lijkt me een reden dat er toch iéts moet zijn… Ik moet je zeggen ik heb wel pfeiffer en loop er nu al meer dan een half jaar mee en ben afgelopen week ook naar de dokter gegaan omdat het maar niet veranderde en gewoon uitgelegd dat ik wil dat er verder onderzoek naar gedaan moet worden omdat ik ook verder wil met mijn leven…

Misschien kan dit beter hier:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/stel-hier-al-je-medische-vragen-145318.0.html

Dag!
Ik zit te denken aan een Burn-out. Dit kan ook voorkomen op jouw leeftijd, heel weinig maar alles wat je hier zegt zijn wel grote symptomen van een burn out. En dit is inderdaad niet te zien op die testjes van de dokter. Ook wat jij zegt met angst en paniek aanvallen komen vaak voor bij burn-outs.
Misschien kun je jezelf even inlezen en als je je er heel erg in herkent, toch weer even langs de dokter.

Succes er mee.

ok bedankt voor jullie reacties allemaal :slightly_smiling_face: ik ga wat meer opzoeken over die burn out en misschien toch nog eens naar de huisarts gaan. Mijn moeder heeft ook gezegd dat ze het in de gaten gaat houden omdat ze bang is dat ik een depressie zou krijgen.

Je geestelijke gezondheid is van grote invloed op je fysieke gesteldheid! Als jij niet lekker in je vel zit, zal dit ook zo haar effecten hebben op je lijf.