Ziek, nu zwanger?

Hoi meiden,

Afgelopen week heb ik de griep gehad. Heb diarree gehad, maar niet waterdun om maar zo te zeggen. Maandag had ik de pil genomen, en had ik binnen een uur diarree. Toen heb ik voor de zekerheid maar een extra pil genomen. Afgelopen woensdag had ik de laatste pil van de strip. Overigens geen diarree meer gehad.

Normaal gesproken word ik dan op zondag tussen 12 en 2 uur ongeveer ongesteld, en jullie begrijpen het waarschijnlijk wel; ik ben nu nog niet ongesteld.
Ik hoop natuurlijk dat ik nu zo snel mogelijk ongesteld word, maar als nog even de vraag; hoe groot is de kans dat ik toch zwanger ben? Of kan het ook door ziekte komen dat menstruatie uitblijft? Ik ben seksueel actief.

Liefs

Je hebt een extra pil genomen dus dan ben je gewoon veilig.
Menstruatie is 1 van de minst noodzakelijke dingen in je lichaam dus als je lichaam energie beter kan gebruiken, dan wordt dat even ‘uitgeschakeld’. Daarom stopt je menstruatie vaak ook als je anorexia hebt, je lichaam heeft daar even geen energie meer voor.

Hmm, dankjewel. Vrijwel geen kans op zwangerschap lijkt me toch?
Ik ben overigens nooit de pil vergeten.

Nihil ja. Je hebt gewoon 2 pillen genomen in feite, maar 1tje is er niet opgenomen. Blijft er alsnog 1 pil over, net zoals andere dagen.

Tussen 12 en 2? Sorry hoor maar niemand haar menstruatiecyclus is zo strikt. Je bent een paar uur later, dat is nog niet eens overtijd te noemen.

Je lichaam is waarschijnlijk ontregeld door de griep.
Plus, je trekt wel een hele strakke lijn aan wanneer je ongesteld moet worden.
Als je aan het einde van je stopweek nog niet ongesteld bent zou ikzelf pas gaan denken of er iets mis zou zijn.
Maar geloof me maar dat je nog ongesteld wordt en zeer onwaarschijnlijk is dat je zwanger bent

We hebben een algemeen ben ik zwanger topic