Ziek > Niemand bereikbaar?

Ik heb echt een probleem: mijn les begint zo en ik ben dus ziek, mijn fiets is kapot dus ik kan niet naar school. Mijn moeder is niet thuis en mijn vader zie ik nooit meer (lang verhaal), dus dat heeft geen zin. Ik probeer mijn moeder al de hele tijd te bellen, maar ze heeft voice mail, dus iemand kan me ziekmelden. Is het dan een goede reden om morgen op school te zeggen: ik kon niemand bereiken dus niemand kon me ziekmelden?

'k weet niet,
denk dat mijn school dr niet zo blij mee zou zijn.
maar elke school is weer anders…
is er geen broer of zus ofzo?

Bij mij op school zouden ze dat absoluut niet als goede reden zien…
Maar weet je moeder wel dat je ziek bent? Want anders kan je moeder gewoon vanmiddag ofzo bellen en het hele verhaal uitleggen

Ja ze weet wel dat ik gisteren al behoorlijk beroerd was. Ik heb dit weleens eerder gehad en de school gaf er niet zoveel om, ze zeiden gewoon: ah ja kan gebeuren. & Ik ben de oudste thuis, en mijn broertjes zijn nu al naar school.

Je kunt toch gewoon zelf bellen en dit uitleggen?

Ik denk dat het belangrijker is dat je je afmeld, dan wie het doet.
Verder heb je ook geen broer of zus, dus je kan niet anders.
gewoon zelf bellen :relieved:

Beterschap!

Nee dat mag tegenwoordig niet meer bij ons op school. Werd teveel misbruik van gemaakt en sindsdien is elke reden een smoes. :woman_facepalming:

Denk niet dat ze dat zouden geloven, ze zullen eerder denken dat je dan spijbelt.
Kun je zelf niet bellen met een andere stem? Beetje je stem ouder laten klinken en net doen of je je moeder bent?

Dan lijkt het me dat ze er nu ook niet zo moeilijk over gaan doen. :wink:

^ Mijn school is best ongeïntresseert in haar leerlingen, dus je zou idd weleens gelijk kunnen hebben haha. Achja ik wacht wel gewoon tot mam thuiskomt.

Bellen, het verhaal vertellen en erbij zeggen dat je moeder/vader later terugbelt of morgen :slightly_smiling_face:

Bel naar school ?

ja, bel zelf naar school , en vertel je hele verhaal. en neem morgen een briefje van je moeder mee waarin staat dat je echt ziek was. :wink:

gewoon niet gaan…

idd. volgens mij ben je ook niet vaak afwezig op school, dus dan is het sowieso echt niet erg als je er een keertje niet bent.

Waarom bel je niet zelf?

Als je niks laat horen, ben je ongeoorloofd afwezig en kan je problemen krijgen met de leerplichtambtenaar ben ik sinds kort achter :’)

waarom bel je niet zelf inderdaad,
want anders denken ze dat je aan het spijbelen bent als er niemand belt dat je er niet bent omdat je ziek bent…

Heb je niet een opa/oma/oom/tante die je kan ziek melden?

De leerplichtambtenaar komt pas als het echt uit de hand loopt.
En morgen kun je het toch gewoon weer rechtzetten :wink:

Je kan toch gewoon morgen (of wanneer je dan ook weer naar school gaat) een briefje geven waarop je moeder heeft geschreven dat je die dag ziek was.

Dat is bij mij ook wel eens gebeurt, en toen heb ik zélf gebeld en het uitgelegd en toen was het gewoon in orde.