ziek na seks

hey hey,

ik wordt na seks altijd heel misselijk zo erg dat ik soms begin te kokhalzen, ook merk ik dat ik gewoon heel somber wordt omdat ik me gewoon rot voel door de pijn in me buik en de misselijkheid. mijn vriend wilt dat ik naar de dokter ga maar vind dit toch een beetje awkward. heeft iemand tips?

liefs

Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan.

Ik heb precies hetzelfde dus ik volg even

Ga naar de dokter, dit klinkt niet gezond.

Ik heb vorig jaar al mijn hart en bloedsomloop laten bekijken en hier was niks mis mee dus ik zou niet weten wat anders een oorzaak zou kunnen zijn

Het zou van alles kunnen zijn. Ga nou maar naar de dokter. Ik vind niet dat je kunt klagen over iets als je er niks aan doet.

Ik zou dit idd wel serieus nemen als ik jou was… Dit is wel een beetje vreemd.

Het is voor haar waarschijnlijk een best wel grote stap om met dit naar de dokter te gaan. ‘Ga nou maar’ is denk voor haar niet ga nou maar even snel.
Misschien een tip om dit eerst even met je moeder te bespreken? Dan durf je misschien ook eerder naar een dokter of iemand te gaan als je al iemand in vertrouwen hebt genomen.

Ik heb dit ook, maar ik betrap mezelf er vaak op dat ik heel raar ga ademen. Probeer eerst eens je ademhaling onder controle te krijgen! Misschien dat dit al helpt tegen de misselijkheid. Pijn in je buik kan ook komen door te diep, te snel, of te lang (achter elkaar) door te gaan. En anders misschien idd naar de dokter, maar snap dat dat een erg grote stap is… Misschien kan je samen met je vriend?

xx

Je huisarts is gewend om zulke dingen te horen, hij vind het echt niet raar als jij met zoiets bij hem komt. Ik snap dat het even moeilijk is maar ik denk echt dat het beter voor je zelf is. Zo kun je nog meer genieten van seks.