Ziek caafje

Oke mensjes, ik vraag het hier ook maar even. Ik zit met een ontzettend ziek caviaatje, ernstige keelontsteking, Diarree, flink vermagerd { van 1200 naar 800 gram }. Weet iemand hier een manier om hem een beetje te laten aansterken?

De dierenarts zegt wel ja dwangvoeren, en rust, maargoed, dat doe ik dus ook. Maar misschien heb iemand nog extra tips voor me knabbelaar?

Thank you all <3

Ik denk niet dat de gemiddelde GS’er meer tips kan geven dan de dierenarts tbh.

Ik denk inderdaad niet dat wij meer tips kunnen hebben dan de dierenarts. Wel wens ik je caafje veel beterschap :grinning: Laat maar weten hoe het is afgelopen met hem/haar!

Ja ik bedoelde het meer als iermand een soortgelijk geval heeft gehad wat zij er dan aan gedaan heb der beeste beter te laten voelen :slightly_smiling_face: een dierenarts keurt een dier natuurlijk over het algemeen maar een cavia-kenner weet misschien andere handige weeetjes :slightly_smiling_face:

Maar thanks anyway!! :grinning:

Misschien kun je anders een deel van zijn groenten pureren? Dan kun je wellicht ook wat makkelijker dwangvoeren. Natuurlijk wel voorzichtig doen zodat hij zich niet verslikt.

ik dacht al, wtf is een caafje. Maar een cavia dus.

Dat heb ik idd ook gedaan toen mijn cavia ziek was. Eten pureren en dan met een kleuterspuitje in zijn bekje spuiten, dat ging wel goed.

Hier dacht ik ook aan!

Ja precies :slightly_smiling_face: Ik heb weleens een ziek tam ratje gehad en die krijg vruchtenyoghurt van me, want dat was het enige wat hij nog at. Maar dat zijn alleseters en cavia’s eten alleen groenten, dus pak je keukenmachine en inderdaad zo’n spuit. Als je die niet hebt, zou je ook van een diepvrieszakje een tuitzak kunnen maken. Goed vullen, dicht knopen en dan een puntje openknippen.

hoe is het nu met je cavia?

Heel veel lekkere dingen geven, al zijn lievelingseten :slightly_smiling_face:
Mijn konijn hield stiekem heel erg van appelmoes, je kunt dat proberen?
En mijn cavia hield heel erg van broccoli en spruitjes :slightly_smiling_face:

Succes!

Hey! thank you all for the tips!

Hij is gister avond laat overleden :frowning_face: Maar thanks anyway <3

Oh wat triest :frowning_face: Sterkte ermee :sob::muscle:

Aw, Sterkte.
Ik wilde net zeggen dat je hem lekker vaak uit zijn hok moest halen en dat ik hoopte dat hij het zou redden. En dat hem zoveel mogelijk eten moest geven en dingen die hij lekker vindt.