Zie het niet meer zitten..

ik doe nu de opleiding toerisme
omdat ik stewardess wou worden wou ik deze opleiding eerst doen.
en anders wou ik nog wel in een hotel werken ofzo maar iig wou ik naar deze opleiding.
nu zit ik er op, en zie ik het niet meer zitten.
het is niveau 3 mbo en ik vind het gewoon echt moeilijk.
hoe gek het ook klinkt, ik deed hiervoor vmbo kader en zat ver onder mijn niveau.
en daarom vind ik het ook zo gek dat ik moeite heb met deze opleiding?
ik word helemaal gek, ik kom tijd te kort om alle dingen te doen die ik wil en moet doen;
werken
afspreken met vrienden
huiswerk
familie

ik werk maandag en dinsdag en zaterdag of vrijdag
maar dan kom ik dus uit school en dan moet ik maandag en dinsdag meteen werken.
en kom ik vaak savonds rond 9 uur thuis en daarna heb ik gewoon geen puf meer.
mijn huiswerk lijd(t?) onder mijn werk, en ik wil altijd nog 1 á 2 dagen wat leuks doen met vrienden en dan heb ik gewoon geen tijd meer voor mijn huiswerk.
dat is mijn probleem nu ook, ik loop achter en de dingen die ik nog moet doen snap ik niet, en moeten volgende week gewoon allemaal af zijn.
en mijn probleem is ook dat ik mijn opleiding dus eigenlijk niet zo leuk vind…
zit pas een paar weken erop natuurlijk maar de opdrachten boeien me gewoon niet en ik heb tot nu toe nog niks geleerd waarvan ik denk oh handig of leuk…
mijn klas is overigens helemaal geweldig.
dus aan de ene kant wil ik heeeeel graag een andere opleiding, maar wat?
maar aan de andere kant echt liever niet want zo’n klas als deze heb ik vere weg nog nooit gehad…

oh sorry beetje lang verhaal geworden, maar ik zit gewoon even in een dip nu…
:frowning_face:

Ik vind dat school voor werk gaat. Misschien stoppen met werk, minder werk of ander werk zoeken en dan kijken hoe het gaat? :slightly_smiling_face:

Minder werken?

Heb je geen soort van mentor op je opleiding zitten? Of ‘’ favoriete ‘’ leraar. Misschien moet je hem erover praten dat je niet meer zo enthousiast over de opleiding bent, en misschien dat hij je kan inspireren om er toch even mee door te gaan.

Inderdaad, minder werken of stoppen. School gaat voor. Ik moest deze vakantie super veel leren voor de toetsweek (die ik nu heb) en werkte deze week 14½ uur. Opzich niet veel maar wel als je daarna doodmoe thuis komt en dan nog een boek open moet slaan. Daar heb ik super spijt van. Dus zorg niet dat je spijt krijgt, zeg tegen je baas op je werk dat je graag minder wilt werken omdat het anders gewoon niet goed uitkomt. Ze begrijpen het vast wel ;]

Succes!