zicht van een slechtziende?

hee meiden!
ik ben opzoek nr een site/ programma waar je je oog sterkte in kan voeren en waar dan een beeld bij komt, hoe je ziet. (zodat andere mensen zeg maar kunnen ervaren hoe je ziet) bestaat zoiets? ik ben net gaan google’n maar ik kan niets vinden?

xx

Geen idee! Maar als er zo’n site bestaat zou ik het wel interessant vinden!

Ik heb ook gezocht, niks gevonden :[
Waarom zoek je het eigenlijk? Gewoon nieuwsgierig, je hoeft niet te antwoorden x]

Zoiets zocht ik ook laatst, maar helaas niets gevonden xD

Dat wil ik ook heel graag. Iedereen vraagt me namelijk altijd ‘hoe ik zie zonder bril’. maar hoe leg je dat uit behalve: wazig :’)

Lijk me wel grappig,kijken of het klopt. Ik heb zelf -3,5.
Maar ik kan je vertellen dat je wazig ziet, hoe groter je sterkte hoe waziger. Maar je hebt veel meer aan een site denk ik :wink:

Ik heb zelf -9. Als ik m’n bril niet op heb, en naar kerstbomen met kerstlampjes kijk, zie ik de lichtjes als hele grote bokeh rondjes. Haha :slightly_smiling_face:

Ik vraag het morgen aan m’n neef, die studeert optiek. Ikzelf heb 'n -6…Ik zie licht als grote vage bollen en ik kan op een normale praatafstand iemand’s gezicht niet duidelijk zien.

Haha mensen vragen dat ook altijd aan mij… :’)

Ik heb net hetzelfde als BettiePage :slightly_smiling_face: * :frowning_face:

Zoiets ken ik alleen voor dyslexie, ik heb zelf -1 heb wel een bril maar draag die niet. Kan gewoon dingen op het bord niet lezen en gezichten van veraf niet zien.

Ik heb ook -6, en nee ik zie niet bijzonder veel :’)

ik heb +3 had 10 jaar geleden +5,5 dus ben er aardig op vooruit gegaan :grinning:

Ik heb geen bril of zo en ik zie prima, maar ik kan zeg maar alles wazig bekijken als ik het wil, alsof mijn ogen zich anders focussen, dat de lens van mijn oog beweegt of zo. Ik denk dat dat ongeveer het zelfde is als wat jullie zien zonder bril.

he! Dat kan ik ook! Maar als ik dat aan iemand uitleg kijken ze me aan alsof ik gek ben… haha

Waar kun je dat voor dyslexie zien dan?

Welke site? wil ik ook weten…

Ik ken best veel mensen die dat kunnen ;p