Zich buitengesloten voelen op stage

Ik heb een stageplek op kinderdagverblijf waar ik 2 volle dagen mag lopen. Wij staan met z’n 4en op de groep waaronder mijn begeleidster en andere collega’s. Nadeel is dat ik mij daar echt buitengesloten voel en ik kan het niet over me heen zetten. Ze praten meestal alleen met z’n drieën over privé leven, ze lachen veel samen om eigen grappen die ik dan niet snap en als ik iets vraag wordt er soms niks beantwoordt. Ik had ook een keer gehad dat ik naast mijn twee collega’s zat en ze hadden het over iemand die ik dan ook ken maar ik wist het niet zeker en vroeg aan hen over wie het ging en ik kreeg een botte antwoord dat het niet toe doet over wie ze het hebben terwijl ze naast mij zitten en er open over hebben. Ook had mijn vrouwelijke collega aan andere collega’s gevraagd of ze thee met broodje lusten en dat ook voor ze kan maken maar aan mij vraagt ze niet of ik het misschien ook iets lust terwijl ik naast zit. Zo gaat het al 3 maanden door. Ik probeer mij ook echt in gesprekken te mengen zodat ze zien dat ik interesse toon maar het voelt voor mij alsof ik daar echt niet bij hoor. Ik ben zelf erg sociaal persoon maar op mijn stage klap ik hierdoor echt dicht.

Wat vervelend…

Ik word/werd zelf ook heel vaak buitengesloten en ik weet helaas niet wat je er verder aan kunt doen. Beschouw dit maar als een upje.

Dankje wel, ja ik vind het ook enorm vervelend. Ik zal je tip zeker gebruiken

Ja stage kan echt kut zijn, ook gehad. Maar helaas zulke stageplekken kun je altijd hebben, maar gelukkig ben je er 2 dagen maar in de week. Is zo om :slightly_smiling_face:

Wat kinderachtig ook, hoe moeilijk is het om jou er ook een beetje bij te betrekken. Kan je ook niet proberen om eerst met maar één persoon te praten bijvoorbeeld? Ik weet niet of jullie altijd alles met z’n vieren doen, maar misschien helpt het om eerst één iemand aan te spreken in plaats van jij vs de groep zeg maar. Hopelijk ziet die persoon dan wel in dat jij ook leuk bent, en zal jou dan weer bij de rest betrekken.

Wat kinderachtig idd.
En zulke mensen werken dus op een kinderdagverblijf en moeten leren om kinderen met elkaar om te gaan!?

Echt he?!

Want ik vind dit ook gewoon een vorm van pesten op de werkvloer, iemand buitensluiten.

Ja dat is ook zo :slightly_smiling_face: dankje

Nou, om heel eerlijk te zijn nee. Ik hoor ze vaak roddelen over ouders of over andere stagaires. Daardoor weet ik zeker dat ze het ook over mij zullen hebben. Ik zal het wel in ieder geval met mijn stagebegeleider op school hebben

Argghhh wat lelijk en onprofessioneel van ze, ik ken het gevoel.
Misschien kan je ze er eerlijk over aanspreken of zelfs een andere stageplek zoeken maar dat is echt alleen een optie wanneer echt niets meer lukt.
Bij een stageplaats blijven waar je je niet goed voelt is ook maar ongezond. m

Maar laat het vooral niet aan je hart komen, het ligt aan hun niet aan jou.

Uppie :upside_down_face:

Oh dan zijn het inderdaad wel echt vervelende mensen. Ik dacht dat het vooral zo was omdat jij ‘nieuw’ bent, maar deze mensen wil je sowieso niet leren kennen :’)