Zevende vak

Haai meiden,

Ik doe examen in zeven vakken op de mavo (vmbo-t).
Mijn leraar zegt stel dat je zakt op een bepaald vak dan mag je die gewoon laten vallen behalve nederlands en engels, maar is het niet zo dat je alleen je zevende vak mag laten vallen?
Of mag je echt zelf weten welke je weg doet?
Mijn zevende vak is frans maar daar ben ik heel goed in , maar stel dat ik zak op natuurkunde kan ik die dan laten vallen?

xx

ik weet hier eigenlijk niet echt veel van
maar ik denk dat je leraar wel gelijk heeft
want hij is ten slotte leraar en dan denk ik niet dat hij wat verzint ofzo

wij moeten nu 7e vak. kans groter dat je slaagt zeggen de leraren :slightly_smiling_face:
wij moesten gewoon 7 vakken kiezen. en niet speciaal van :dit is me 7e vak. volgens mij kan je gewoon als je onvoldoende haalt op examen 1 vak wegdoen. dan heb je alsnog voldoendes genoeg ofzo

Ik weet niet echt hoe dat op VMBO zit, maar ik zit op het VWO en ik heb 9 vakken. Daarbij heb je een profieldeel, dus dat zijn je standaardvakken, waaronder bij mij: geschiedenis, nederlands, engels, wiskunde etc. Die kan ik niet laten vallen.
Ik kan max 1 vak laten vallen en daarbij kan ik kiezen tussen: Frans, Duits, Biologie of Filosofie. Verder kan ik niks laten vallen.

Volgens mij kan dat wel gewoon hoor. Vraag het anders aan de teamleider o.i.d van je school?

Je zevende vak mag je altijd laten vallen, tenminste dat is bij ons zo. Je gewone zes gekozen vakken niet, die kun je volgens mij alleen nog omwisselen de eerste paar weken.

dubbelpost.

dubbelpost.

dubbelpost.

edit: wajo vet veel dubbelposts. Ik klikte iets te vaak. :x

je mag 2 vakken een 5 hebben
en als je een 4 hebt dan mag je maar voor
1 vak onvoldoende staan.
snapje?

& ja 7de vak mag je laten vallen

je mag hem laten vallen als hij niet niet verplicht is in de sector die je hebt gekozen. als je bv zorg en welzijn hebt gekozen is dat biologie, bij economie is dat economie, enzovoort. en natuurlijk NL en EN zijn basisvakken die je niet kunt laten vallen.