Zeurende ouders...

Haai!

Sorry als hier al een topic over is, maar ik moet dit gewoon even kwijt.
Ik vind echt dat mn ouders zeuren. Vooral mijn moeder wordt boos om van alles. Dan belt ze bv 5 uur, vraagt of ik naar huis wil komen omdat we om half 6 gaan eten. Kom ik 5 voor half 6 aan, wordt ze helemaal boos en gaat ze zeggen jaa je had er eerder moeten zijn etc.
Ook zit ze vaak te zeggen dat ik alles alleen voor het geld doe, dus alleen aardig doe zodat zij meegaat naar de stad en dat zij mijn kleding betaalt. Terwijl ik vaak zoiets heb van, het lijkt me leuk om samen naar dit of dat te gaan, gewoon puur uit gezelligheid.
Ze zit ook vaak te zeggen ‘Als je zo doet, ga je maar niet uit, of ga je maar niet daar en daar naartoe’. Ik word er echt gek van dat ze zo zit te doen.
Op school haal ik slechte cijfers voor mijn SchoolExamens. Ik zit nu in 5VWO, en van de 7 cijfers heb ik 3 onvoldoendes. Ik leer echt supergoed, maak mijn huiswerk etc, maar het lukt gewoon niet. Dan wordt vooral mijn vader erg boos over die slechte cijfers, en gaat zeuren dat ik beter mijn best moet doen, dat ik dom ben etc.
Dan probeer ik uit te leggen dat het veel toepassen was (wat ik niet goed kan), of dat de toets moeilijk was, dat er meer lage cijfers waren of dat we het verkeerde hadden opgekregen om te leren. Maar daar luisteren ze niet naar.

Ik ben nu 16, snap dat ik een puber ben en dat ik niet altijd de gemakkelijkste ben. Maar soms vind ik ze gewoon zo ongelofelijk kut doen.

Iemand tips om mijn ouders te overleven? ^^

Bedankt voor het lezen alvast enzo…

x

hm, mijn ouders zeuren ook wel eens hoor
en dat over je cijfers: neem bijles?

en ehh dat je moeder bijv om 5 uur belt dat je naar huis moet komen, kunnen jullie niet geewoon een tijd afspreken dat je zo laat thuis moet zijn ofzo? dan heeft ze ook geen reden om boos ofzo te worden.

Waardeer ze gewoon dat is je enige optie denk ik zo.
en wees gewoon aardig tegen ze.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker meer uitleg vragen van de docenten ja!
Maar kijk, ik denk, ze belt dat we half 6 gaan eten, dus ben ik dan thuis, iets eerder zelfs… Maar ik weetniet… ze zoekt altijd wel iets (a)

thanks voor je reactie =)
Ik probeer ze ook te waarderen en aardig te doen, maar soms word ik gewoon zo verdrietig want soms doen ze echt naar mijn mening onredelijk… Dan word ik heel snel boos… Maar ze zoeken altijd wel iets, dus het is wel moeilijk

Ahh mijn ouders zeuren ook echt ZO de laatste tijd.
Ik zit in 3VWO en ik sta er op dit moment ook niet al te best voor, maar ik probeer echt voldoendes te halen. Krijg ik na een onvoldoende meteen naar mn kop dat ik mijn best niet doe en dom ben. En bedankt…
Maarja, ik heb dus niet echt tips want ik heb een beetje hetzelfde.

I love your name XD
Ot: jaa verschrikkelijk is dat he :S
Ik word er gek van, want doe echt mijn best.
Terwijl mijn broer nu doodveel spijbelt, bbl maar net heeft gehaald (no offence voor bbl, maar mijn broer is écht dom, gewoon ook qua gedrag) en 2 jaar voor iets heeft gestudeerd wat ie niet leuk heeft gevonden en gezakt op is.
En tegen hem zeggen ze niks. pfoe.

Ja, maar misschien is het beter als je dat afspreekt want dan heeft ze tenminste 1 ding waar ze niet boos om kan
en veel succes op school. xd

Haha dankje. ^^
Ik doe inderdaad ook echt mijn best, maar soms gaat het gewoon niet goed. En dan is het meteen “Als je zo doorgaat treffen we maatregelen” wat dus waarschijnlijk betekend dat ik mn computer kwijt ben ofzo. ¬¬
Misschien zijn ouders er gewoon voor om te zeuren.

écht he!!
Ik herken het precies! Ook dreigen, of zeggen van dan ga je maar niet meer uit, niet meer werken (ik werk 3 uur per week…) en dan ga je maar van sporten af.