zeurend gevoel vingers

Hey,

Ik heb nu aleen tijdje regelmatig last van mijn vingers.
Met schrijven of typen op mijn mobiel krijg ik sowiezo super snel last van een zeurend gevoel in de vingers.
(Soms zo erg dat schrijven even niet gaat)

Alleen nu is het zo dat ik dit zeurende gevoel soms ook gewoon uit het niets heb.
Soms even niet.
Maar nu voel ik het wel weer.
Net alsof ik te lang geschreven heb.

Ook moet ik zeggen dat mijn polsen niet normaal veel knakken. (En nee dit doe ik niet expres)
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Maar ik weet niet goed wat ik ermee moet?
Moet ik dit aan mijn ouders vertellen en naar de huisarts?
Ik weet het niet. Ik ben bang dat ik me aanstel en mensen het niet serieus nemen.

Probeer het wat beter te beschrijven: een ‘zeurend gevoel’ is een heel onduidelijk en vaag symptoom, want iedereen ervaart dat anders.
Tintelt het? Voelt het moe aan? Warm of koud? Probeer je er echt op te focussen.

En als ik jou was zou ik gewoon langs de huisarts gaan (als het echt lang blijft - een tijdje is ook weer zo’n vaag iets - maar ik trek de lijn altijd bij twee weken of een maand, ligt aan hoe irritant het is), want vooral dat knakken kan slecht zijn - tenzij het altijd al zo is geweest want dan is het gewoon iets natuurlijks. Er zijn toch ook die mensen die hun vingers vrijwel altijd kunnen knakken? Precies hetzelfde.
Verder moet je je niks aantrekken van mensen. Als je er écht last van hebt zal een huisarts echt niet denken dat je je aanstelt hoor. Je ouders zijn een ander verhaal (de mijne lachen mij meestal uit als ik dus over dat soort dingen begin).

Hoeveel schrijf je en zit je op je telefoon? Kan ook heel goed een RSI dingetje zijn namelijk. Heb ik zelf ook weleens last van omdat ik dus ook die dingen doe en ook nog eens sieraden maak. Dan zijn mijn handen gewoon daarna een beetje overbelast van die kleine herhalende bewegingen.

Dat gezegd hebbende, als jij je er onzeker over maakt dan zou ik zeker eens naar je huisarts gaan. Als jij je er druk over maakt, is dat altijd een goede reden om naar de dokter te gaan vind ik.

Dat zeurende gevoel voelt alsof ik te lang geschreven heb. (Terwijl ik dat niet heb)
Schrijven enzo doe ik idd best veel omdat ik op school zit.

Ik zal het er eens met mn moeder over hebben.

Dankjulliewel!