Zesde zintuig?

Hoi,

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die in zesde zintuigen geloven.
Bijvoorbeeld als je kijkt naar ‘zesde zintuig, plaats delict’ enzo…
Misschien zijn er wel mensen die het hebben?
Zou t leuk vinden als jullie je ervaringen willen delen.

Ik zelf geloof er wel een beetje in.
Maar moet zeggen dat ik het ook wel een beetje eng vind.

xxx

Ik geloof er wel in. Als het nep zou zijn (bv. bij Zesde Zintuig Plaats Delict) zou ik dat heeeeeel erg vinden voor die nabestaanden, want die willen juist antwoorden krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat die mediums van te voren van alles ingefluisterd wordt over de slachtoffers en dat ze dat dan maar aan de nabestaanden vertellen.

Ik ben zelf ook een keer bij de theatertour van Derek Ogilvie geweest, ook dat was best indrukwekkend.
Dus ja, ik denk dat het wel kan en ik vind dat eigenlijk ook wel mooi voor de mensen die met allerlei onbeantwoorde vragen zitten. :slightly_smiling_face:

Ja klopt, dat is ook een van de redenen dat ik het wel geloof!

Ja die heb ik ook gezien! Gatver, ik kreeg echt rillingen :expressionless: iehhhll.
Maar ja, ik geloof juist dat het er wel is en als ik me dan wijs wil maken van niet,
heb ik juist het idee dat ik mezelf voor de gek houd.

Ik weet niet of je het weet, maar Derek maakt gebruik van Cold Reading (:

En nee, ik geloof er niet in. Bepaalde mensen hebben een gave natuurlijk, maar wie zegt dat die nabestaanden ook geen acteurs zijn? Wie zegt dat het zogenaamde ‘delict’ niet een gesloten en opgeloste zaak van vroeger is? Televisie doet alles voor entertainment en persoonlijk als ik een gave had zou ik niet willen dat mijn gave wordt gebruikt voor zulk entertainment. Allemaal hysterische mensen die dan naar mij toe zullen komen met hun onbeantwoorde vragen. Word je toch gek van ?

Ik geloof er niet in. Er is geen reden voor, er is geen gen voor een zesde zintuig dus wat zou bepalen dat je speciale dingen ‘ziet’? Sowieso geloof ik niet in geesten dus ik weet ook niet wat ze zouden moeten zien ofzo

Ze hebben een tijd geleden al bewezen dat Derek Ogilvie nep is.

Ik denk wel dat er mensen zijn met een soort 6e zintuig, maar meer in de zin dat ze dingen beter kunnen aanvoelen. Bijna al die dingen die op tv zijn, zijn zo ontzettend nep. Zoals tartaarkloonsaus hierboven zegt zitten vaak alle mensen van zo’n programma in het complot, ook de ‘slachtoffers’. En de makers van de programmas weten het zo neer te zetten en te monteren dat het allemaal echt lijkt.

Instinct heet zoiets :stuck_out_tongue:

Ik geloof er niet in.

Ik geloof niet dat bv Derek Ogilvie bepaalde dingen kan ‘raden’, vaak zijn dat soort dingen te specifiek.
Blijkbaar heeft het verder weinig indruk gemaakt dat hij ‘nep’ is, want dat is idd al een hele tijd geleden, maar volgens mij doet hij het nog steeds aardig goed. Dus ik denk dat die ‘ontmaskering’ onzin is :slightly_smiling_face:

Volledig eens met Elena. :’)

Ik geloof er ook maar een beetje in =)
Alleen best wel raar,
ik droom nooit ( Ik herriner het me vast niet want iedereen droomt jaja dat weet ik wel…), En als ik dan mijn droom herinner gebeuren ze bijna altijd…
Echt best wel eng, zo heb ik een keer gedroomd dat ik met een blond meisje (die ik niet herkende) naar de supermarkt zou gaan xddd,
2 maanden daarna leerde ik iemand kennen die er precies op leek,
ze vroeg of ik even met haar meekon naar de jumbo.
Toen ik daar was kreeg ik echt zo deja vu moment xddd
( best wel vaag voorbeeld sorry… )

Dat kijk ik ook altijd ik geloof wel dat er meer is na de dood… En die paragnosten geloof ik ook wel maar derek dan weer wat minder

Ja ik geloof hier in.

Ik zou eigenlijk wel bijna wíllen geloven dat het echt kan, maar ik weet het gewoon niet. Ik heb het gewoon nog nooit met mijn eigen ogen gezien en het kan niet wetenschappelijk bewezen worden dus dan vind ik dat heel moeilijk. Maar hetzelfde heb ik ook wel met godsdienst en toch geloven veel mensen in god. Ik kan moeilijk iets geloven als het niet bewezen is

Dat soort dingen heb ik dus ook.
Ook altijd als er iemand overlijdt die ik ken, dan heb ik net die avond er voor van die persoon gedroomd… of er aan gedacht.
Ik heb ook een keer gehad dat ik het idee had dat mijn opa in mijn kamer was.

Maar dan denk ik weer, onzin dat maak ik mezelf gewoon wijs.
Echt irritant haha ik weet niet wat ik moet geloven.

Wel leuk dat de meningen zo verdeeld zijn.

Precies!

Derek en Cher hebben allebei geen gave…Is toch allang bewezen?! En televisie doet alles voor kijkcijfers en sensatie dus ook mensen in de maling nemen;)

Gelukkig ben ik dan niet de enige =)