Zere knieen

Hoihoi,

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar ik heb met het sporten heel gauw last van mijn knieën. Hardlopen, fietsen, roeien, squats en blabla. Na een kwartier doet het gewoon echt zeer. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en mensen die tips hebben? Het is echt heel vervelend.

:)x

Ik heb dit ook een tijdje gehad, mijn dokter zei dat mijn knieën dus overbelast waren. Moest toen een tijdje rustig aan doen heb dit niet gedaan en heb er dus nog last van oops geen idee of dit hetzelfde is hoor!

Ja, ik heb het ook, en ik heb een kneblessure nleek later. Als ik jou was zou ik even langs de dokter/fysio gaan die kunnen precies vertellen wat er is, want er kunnen echt heel veel dingen zijn! Misschien is het wel een ernstigere blessure dan je nu denkt!

Ik lees overal dat squats slecht zijn voor je knieën, dus daar zou ik als ik jou was helemaal mee stoppen. En misschien moet je even op internet kijken voor tips, want ik kan je hier verder niet mee helpen …

Ik las in het fit voor de zomer topic dat je tijdens het hardlopen geen goede schoenen draagt toch? Of was jij dat niet?

Anyway dat is heel slecht voor je knieën en doordat je daarmee dus je knieën belast gaan de andere dingen ook pijn doen.

haha, nee, dat ben ik niet. ik heb al tijden niet meer hardgelopen maar als ik het doe, heb ik er speciale schoenen voor met extra zolen die klappen opvangen…

:"). Slim, totdat je met 'n blessure loopt, waar je niet meer vanaf komt…

Ik heb een knieblessure gehad die nog weleens terug komt. Bij mij was het m’n meniscus de boosdoener. Zeker met hardlopen moet ik zelf even rust houden tot het weer weg is. Je kunt het beste gewoon even naar de huisarts gaan.

Heb je het ook als je vb. lang zit en dan recht gaat staan, pijn aan de voorkant van je knie?

nee…

Knieproblemen komen veel voor. Ze kunnen overbelast zijn, maar ook gewoon zwak. Sommige mensen hebben dat van nature, wellicht kun je langs een fysio gaan die je wat knie versterkende oefeningen kan geven of kan zien of je afwijkend beweegt waardoor die pijn ontstaat.

Ik kreeg last van m’n knieën door verkeerde hardloopschoenen,
nu ben ik naar een hardloopzaak gegaan, heb gerend en ze hebben me schoenen aangemeten. Nergens last meer van :slightly_smiling_face:

Klopt, nadeel is nadat ik toen wel een tijdje rust gehad heb, het gewoon weer terug kwam. Dus sport ik gewoon weer door

Ik heb het door overbelast, maar dokter zei dat ik verder er niks mee moest doen…