zenuwen..

sorry als ik dit bij de verkeerde forum dinges plaats maar wist niet precies waar ik dit moest posten…’

er is iets gebeurt op school, lang verhaal, ik ben vorige week woensdag bedreigd op school. heb daarover al 2 uur met leraren gepraat en de dag daarna was t weer mis. vrijdag ging het weer goed maar maandag ben ik ‘‘ziek’’ naar huis gegaan. ik zit nu dus al 2 dagen ‘‘ziek’’ thuis en nu durf ik dus niet meer naar school toe… als ik aan morgen denk word ik helemaal misselijk en begin ik te trillen. ik durf er niet over te praten… ik ben bang dat dat meisje me weer bedreigd en dat hetzelfde verhaal zich weer af gaat spelen… wat moet ik doen? ik ben best blij dat ik mn verhaal hier even kwijt kon… xx.

heel erg veel sterkte, echt heftig. toch zou ik morgen naar school gaan, want het probleem ontwijken lost niks op. als dat kind je weer bedreigt, direct naar een leraar gaan. school moet hier dringend wat aan doen, want jij voelt je niet veilig.

Ah wat rot zeg…
Kun je niet bij vriendinnen blijven, zorgen dat je niet alleen bent?
En goed dat de leraren met jou hebben gepraat, maar hopelijk hebben ze dat meisje ook gesproken?

Jeetje je bent dus bedreigd door een meisje bij je op school? Zit dat meisje ook bij je in de klas?

Het is goed dat je het al met een leraar/ leraren hebt besproken. Ik zou het ook met je ouders bespreken. Als ze je bedreigd doet ze dat dan in haar eentje of betrekt ze ook haar vrienden / vriendinnen erbij? Je zou, als ze in haar eentje, is gewoon laten zien dat je niet over je heen laat lopen (dit is natuurlijk moeilijk want zij maakt je bang) maar als jij laat zien dat je het spuugzat bent en dat ze je met rust moet laten en daarna wegloopt denk ik dat ze haar lesje ook wel heeft geleerd.

jaa ze zit in me klas. we hebben samen met een leraar gepraat jaa.
ik zit morgen in drie lessen naast dr! ik ga indd naar school ik blijf wel bij mn vrienden… ik red het wel, als er 1 ding verkeerd gaat moest ik meteen weer naar mn vertrouwenspersoon! & dan word ze dus geschorst.

& we hebben gym. kut.

Ahh, heel veel sterkte iig. En idd goed dat je het tegen je leraar hebt verteld. Misschien tegen je ouders vertellen?

Kom voor jezelf op, laat niet over je heen lopen.
Als ze je weer bedreigd inderdaad laten merken dat je het helemaal zat bent, zonder gescheld of whatever. Daarna weglopen en weer naar je vertrouwenspersoon gaan.

ik begin meteen te huilen, echt vet irritant. de leraar zegt dat ik overgevoelig ofzo ben. ;s & daarom zie ik er tegen op, ik begin zo snel te huilen.

Sterkte! Neem gewoon elke x diep adem en denk bij jezelf; oke, ik kan dit. Rustig blijven vooral, ik hoop voor je dat het snel wat beter zal gaan.

dankjee!’

Probeer gewoon hele tijd bij vriendinnen te blijven en niet alleen zodat hun je ook kunnen helpen. En misschien met je ouders naar een schoolpolitie als jullie die hebben? Die doen er meestal ook echt iets aan leraren vaak niet.

Heb dit ook gehad in de 3e van middelbare, mijn toen beste vriendin was echt zo lullig straat voor school zei ze: ‘ja ik wou het je niet vertellen maar … wilt je slaan, als ik je dit thuis had verteld was je niet naar school gegaan en moest ik alleen gaan.’
Uiteindelijk niks gebeurd maar dat schooljaar was voor mij wel een hel want was ook heel vaan worden bedreigd door een jongen en dat meisje dan. Schoolpolitie enz erbij gehaald erna was alles goed.