Zenuwen voor een date...

Hoi meiden,

Ik ben al een paar weken veel aan het whatsappen met een jongen die ik ken via internet. Hij is echt een lieverd en ik heb hem ook op skype al gezien… echter willen we deze week afspreken, wat ik ook graag wil, maar ik ben nu al ontzettend zenuwachtig. Het is niet dat ik niet wil, maar de zenuwen maken me zo bang XD (ik heb angststoornis - dus voor nieuwe dingen/vreemde dingen ben ik altijd ontzettend zenuwachtig dat ik er bijna misselijk van word)

Ook weten we niet zo goed wat we kunnen doen op een eerste date… ik probeer wel wat te bedenken maar meestal komt er dan toch niks uit mijn hoofd, haha. Het feit is dus wel dat ik hem echt wel wil zien, leren kennen, maar de erge zenuwen houden me ergens ook tegen (wat ik ontzettend stom vind van mezelf).

Hebben jullie tips en of ideeën voor de date? Zou heel fijn zijn!

Liefs.

P.S. Mocht er al een soortgelijk topic over bestaan, dan hoor ik dat graag. Ik heb gezocht via zoekfunctie maar niet echt gevonden (sorry alvast voor het geval dat er al een soortgelijk topic bestaat).

Bios? Dan hoef je niet zo heel veel te praten, en kan je achteraf over de film praten. En ik weet hoe je je voelt, want ik heb zelf nogal behoorlijk sociale faalangst, en vind zulke dingen ook erg lastig. Bij een film, hoef je elkaar niet aan te kijken & ook niet veel te praten!

En vertel hem dat je het moeilijk en eng vind om af te spreken, dan kan hij er rekening mee houden en dan hoef jij je niet meer heel veel druk te maken, dat hij je straks bijvoorrbeeld niet meer leuk vind of iets omdat je zo bang bent!

xx

Oke ik snap je helemaal! Ik zou echt kapot gaan van de zenuwen! haha.
Maar wat je kunt doen, bijvoorbeeld ergens heen wandelen, ergens lunchen, bios, chillen. Zorg dat jij (of hij) altijd weg kan want als 't dan niet leuk is ga je gewoon.
Ik zeg 't wel heel makkelijk maar ik ben dus ook zo iemand die dat nooit zou doen omdat ik 't niet durf, dus soupertof dat jij dat wel doet!

Succes!

Ik weet wat je doormaakt!
Ik was bij mijn vorige dater (is dit een woord? naja, ik bedoel de persoon waar ik mee afsprak haha) ook degene die mocht kiezen wat we gingen doen…
Wat ik wel fijn vond, de eerste keer zijn we gaan schaatsen, was dat we veel hebben kunnen praten. dit deden we via whatsapp ook wel, maar face to face is toch fijner!
Ik zou dit dus verkiezen boven naar de bios, dan zou het ongemakkelijk kunnen worden… kan ook totaal niet zijn hoor! kan ook juist heel gezellig en romantisch zijn!

Sorry, je hebt echt niets aan me… haha, ik bedoel het goed!
x

heyy!
Ik reageer normaal nooit heel vaak. Maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij, ik heb ook een angststoornis gehad (waar ik nog steeds last van heb). Ik was ook super misselijk en ik had buikpijn voor de eerste date, we gingen naar de bios. Ik durfde bijna niet te gaan want ik dacht: straks moet ik nog kotsen op de date zelf. Maar uiteindelijk ben ik toch gegaan en ben ik heel trotst op mezelf dat ik het heb gedaan want we zijn nu al een tijdje samen :slightly_smiling_face: De bios is mij wel goed bevallen omdat je dan niet constant hoeft te praten en er dus ook niet zo snel stiltes vallen.
successs :slightly_smiling_face:

Er zijn van die snoepjes (geen drugs ofzo en ook niet slecht, volgens mij kun je ze gewoon bij de drogist of apotheek kopen) die tegen zenuwen, stress en angst werken en je wat kalmeren. Ik heb die ook een paar keer genomen en ze werkten goed. Zou best kunnen werken voor zo’n date.

Ik zou juist gewoon ergens wat gaan drinken. Bij de bios kan je niet echt elkaar leren kennen plus je kan niet zo makkelijk weg als het je niet bevalt! Maar misschien is iets drinken iets teveel als je het zo eng vindt?

Daarnaast zal ik 'm gewoon eerlijk vertellen dat je erg zenuwachtig bent. Waarschijnlijk is hij dat ook (al dan misschien wat minder, maar zenuwachtig weet ik wel zeker!) Dan kan hij er rekening mee houden.