Zenuwen en ongemakkelijkheid

Hoi.
Ik heb al sinds een jaar last van buikpijn, en daarbij komen ook allemaal rare geluiden vanuit mijn buik. Elke dag. En laatst ben ik erachter gekomen dat het door de zenuwen komt. Ik het namelijk alleen als ik naar school moet of iets anders waar ik zenueachtig of ongemakkelijk voor kan zijn. Nu is mijn vraag: hebben jullie tips om hier van af te komen want het is erg vervelend en het lijdt me af van wat ik eigenlijk moet doen.

Het lijkt me echt heel vervelend als je dat hebt, dus sowieso sterkte er mee! Maar altijd als ik gestrest ben, luister ik muziek of lees ik eventjes een boekje ofzo. Of ik denk even aan iets van een eiland, iets vredigs, en bij mij helpt dat wel! Als ik thuis ben en ik raak gestrest, ga ik altijd in bad liggen met veel sop en rozenblaadjes (het is heel relaxed)

Ik heb het ook, maar dan geen rare geluidjes. Misschien helpt diep in en uitademen voor jou?

Dit heb ik ook als ik zenuwachtig ben word ik heel erg ziek vandaag had ik een hele belangrijke dag en omdat ik zo zenuwachtig was (dus ziek was) moest ziek naar huis. Het verpest altijd een belangrijke of leuke dagen!

@faithless
Die tips helpen wel bijvoorbeeld de ochtend voor het spannende gebeuren. Maar tijdens dat gebeuren kan dat helaas niet :frowning_face: maar bedankt voor de tips!