zenuwachtig?

Heej meiden,

Ik heb ff een vraag. Ik heb een vriendin die om de stomste dingen zenuwachtig wordt. Ze heeft echt een hele trillende stem dan. Soms durft ze niet eens te praten voor de klas omdat ze zo een trillende stem krijgt. Ze zit er egt heel erg mee. Ze bibbert heel erg, kan nauwelijks praten, ze krijgt het gevoel dat ze moet overgeven. Bijvoorbeeld als ze voor de klas moet lezen ofsow. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben en of jullie weten hoe het overgaat?

xxx

Ja zo’n meisje uit mijn klas had dat ook, maar daar lag het ook aan omdat ze faalangst had, ik weet niet of je vriendin dat ook heeft? Ze is toen naar zo’n therapeut (heet dat zo?) gegaan, en nu gaat het echt heel goed, ze heeft er helemaal geen last meer van.

Heb je niet op school van die faalangstklassen? Stuur haar anders naar een vertrouwingspersoon…

ze heeft geen faalangst zegt ze maar het is ook egt 1 week geleden ofsow begonnen! eerder had ze dit helemaal niet… :face_with_raised_eyebrow:

ik heb zelf faal angst …
ik weet niet of ze dt ook heeft …
ik herken me er best wel in eerlijk gezegt …
maar umm …
zeg tege haar dt ze naar een vertrouwenspersoon moet gaan kunnen ze een oplossing vinden ( en oorzaak )…
en als je vrage hebt over faal angst of zo kan je mij ook altijd vragen :slightly_smiling_face:
succes

Ik heb zoiets al vanaf m’n 15e. Sinds mn 16e ga ik ook niet meer naar school omdat ik om de stomste redenen (zoals naar school gaan) zenuwachtig word/werd. Dan moest ik ook overgeven (of ik had dat gevoel). Het is heel irritant en het belemmerd je hele leven. Heb al verschillende maatschappelijk werksters, psychologen en nu psychiater gehad (niet alleen daarom, ook nog andere moeilijke dingen, mn moeder is ernstig ziek enzo) Maar goed, bij mij werd t dus zo erg dat k niet meer naar school durfde, ik ging niet meer uit, en ik heb letterlijk enkele maanden alleen maar binnen gezeten. Het is anders dan straatvrees maar wel iets vergelijkbaar. Het gaat nu (ben 21) wel een stuk beter, ik heb (eindelijk) rijlessen (anders had ik het nog niet gedurft hoor, maar mn vriend heeft me stiekem aangemeld en me het de avond van te voren niet verteld) ik merk wel dat het langzaam wegtrekt, want ik was lang niet zo zenuwachtig met mn eerste les., Ik ben ook gewoon minder zenuwachtig, maar het is nog wel steeds zo dat ik heel erg moeite heb met alleen naar een winkel gaan :S Mja volgens mij heb ik het wel iets erger(gehad) dan je vriendin -nu k het zo lees-
Mja. hier heb je waarschijnlijk ook niks aan :stuck_out_tongue:
Ik weet wel dat je gewoon zekerder moet worden, (daar kan een psycholoog bijvoorbeeld wel mee helpen) En ik heb een lieve vriend waardoor het ook al een heel stuk minder is geworden.
Je moet het gewoon echt zelf doen!..

Pf lang verhaal :stuck_out_tongue:
succes :slightly_smiling_face:
x

jaa… dankjee… ze zei me ook dat ze een pil heeft gekocht voor zwakke zenuwen en spanningen om te zien of dat misschien werkt. Ik zei haar wel dat ze niet afhankelijk moest worden van die pil.

Ik ken dat gevoel.
Ik snap alleen niet waar het vandaan komt :stuck_out_tongue:
Soms als ik iets moet voorlezen in de klas of voor de klas moet staan een iets moet doen/vertellenkrijg ik
een heel erg trillende stem, begin ik al te zweten en in sommige gevallen moet ik in een keer huilen.
Maar andere keren heb ik juist weer helemaal nergens last van.

Echt superirritant.

Ik denk dat ik het wel ken, alleen een beetje anders (wtf)
Als ik me graag wil bewijzen klap ik dicht en lukt het niet, vooral als je er ook nog eens een cijfer voor krijgt want dan móet ik me bewijzen (voor mijn gevoel) Bijv. wanneer ik voor de klas moet zingen/acteren bij Drama kan ik het gewoon niet. Ik krijg idd een trillende stem, durf niet meer, en voel me echt een zoutzak, alsof alles heel veel moeite kost. Maar als ik met toneel in een grote zaal speel heb ik helemaal geen zenuwen en durf ik gewoon en lukt het ook. Omdat ik dan zoiets heb: fuck you all.
Alleen kan ik dat voor een kleine groep niet :s Heel raar

Lulverhaal -.-

Gaat het al beter met je vriendin??
Ik heb dat ook weleens… Ze hebben ooit
tegen mij gezegd dat ik faalangst heb, maar
ik dacht eigenlijk dat ik er wel weer af was… Maar
in eens ben ik over van alles weer zenuwachtig.
Dit klinkt vast heel stom. Mijn moeder
had pas een gesprek met mijn buurvrouw, toen zei die
buurvrouw dat ze oppas zoekt. En nou moet ik dus
zo even langs gaan om te zeggen als ze oppas nodig
heeft dat ze mag bellen. Maar daar ben ik heel zenuwachtig
voor…Tippssss!!!
xx

Stom antwoord: Diep ademen, er gewoon heen lopen, meteen op de bel drukken, lach opzetten en gewoon doen. Als je het gedaan hebt valt het wss erg mee. Je buurvrouw heeft genoeg vertrouwen om haar kinderen bij je achter te laten dus een praatje met haar is niets ergs. Gewoon doen. :wink:

ehm dat heb ikook.
Niet echt dat ik ga trillen als ik gewoon in een grote groep mensen praat, of Als ik de beurt krijg in de klas. Maar als ik spreekbeurten ga houden enzo. Het isecht heel irritant. want ik ben dan niet zenuwachtig maar als ik voor de klas ga staan dan tril ik heel erg. En ik kan wel gewoon lange verhalen vertellen maar als ik dan even iets vergeet ofzo dan stotter ik x’d

ze zei dat het al een klein beetje minder was, maar ze heeft het nog steeds.

Als je(of je vriendin) zenuwachtig word bij een spreekbeurt, moet je maar denken dat jij heus niet de enige bent die het moet doen. En je moet je inbeelden wat jij denkt als andere mensen hun spreekbeurt doen. Niks speciaal toch ?

Trouwens, aangezien het zo plots begonnen is, komt het misschien omdat ze afgewezen is, of omdat iemand haar uitlachte of wat dan ook ?

Ze moet gewoon denken dat toch niemand haar uitlacht, want dat is toch niet zo. Een meisje uit mijn klas heeft dat ook, ze is heel spontaan en best giechelig maar als ze voor de klas iets moet zeggen dan praat ze zo heel snel.

lijkt mij dat ze hulp moet krijgen…
hoezo heeft ze dit pas een week? ;|

Bij mij kwam het ook opeens.

Ik durf nog steeds niet te presenteren :confused:

Ik heb 'm even verplaatst naar lifestyle.

Dit heb ik ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[b]prec~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ies[/b] hetzelfde.