zenuwachtig voor zwemlessen als 13-jarige

Hii allemaal,

Ik ben 13 jaar en deze zondag ga ik eindelijk zwemlessen nemen. Ik heb me diploma A al en nu ga ik voor diploma B ,maar ik denk dat er allemaal kleine kindjes daar zullen zijn en ik als enige die wat ouder is. Het maakt me heel erg onzeker en ik ben eigelijk ook heel erg bang :sob:… Trouwens me diploma A heb ik gehaald met schoolzwemmen en B had ik niet gehaald,omdat ik slecht ben met borstcrawlzwemmen en ik had een verrekte nek tijdens het duiken :joy:

Hebben jullie tips voor beter zwemmen en hebben jullie ervaringen met op oudere leeftijd pas diploama halen ? :blush:

Xxx Julia

misschien zit je in een wat oudere groep t lijkt me ook niet echt logisch als je oudere mensen bij de kinderen doet mja k kan ook verkeerd zitten.
geen ervaring met diploma halen op oudere leeftijd, ik heb ABC gehaald toen ik klein was.

Wat vervelend… :frowning_face: Ook ik heb hier geen ervaring mee, sorry.
Waarom wil je nu alsnog zwemlessen gaan nemen? (Niet afwijzend bedoeld hoor, ik juich je juist toe!)

Kom je niet in een volwassengroep?
Mijn moeder komt van oorsprong uit een land waar geen zwemlessen gegeven worden en heeft haar zwemdiploma’s hier in Nederland op haar 28e gehaald. Zij zat in een groep met alleen volwassenen!

Ik ben 13,eigelijk niet echt oud. Ik ben ook gwn geboren in Nederland :grin: alleen ik heb alleen aan schoolzwemmen gedaan vandaar dat ik niet echt kans heb gehad om meer diploama’s te kunnen halen. Ik wou weer gaan zwemmen , omdat 1.mijn moeder zeurde dat ik niks deed. 2. Om in vorm te blijven. 3. Zwemmen is leuk … Alleen enige nadeel is dat ik geen vrije dagen meer heb :sweat_smile:

Ik zou dan eerlijk gezegd geen zwemlessen nemen. Het kost geld, je doet het op verplichte tijden, en je bent er nu al zenuwachtig voor. Ga dan lekker buiten sporten, of doe wat actievers buitenshuis. Dat kun je doen op momenten dat het jou uitkomt, en is gratis.