Zenuwachtig voor toetsweek

Vandaag is mijn toetsweek begonnen en het is donderdag afgelopen. Ik sta er op zich niet dramatisch voor, ik sta voor veel vakken tussen de 6,2 en 6,4/6,6 alleen ik maak me nu heel erg zorgen omdat ik bang ben dat ik blijf zitten. Dit heb ik elk jaar, ik sta dan aan het eind van het jaar net voor de toetsweek 6en en dan denk ik dat ik onvoldoendes ga halen en blijf zitten. Ik sta nu wel 1 onvoldoende die ik niet meer kan ophalen en ik mag maar 2 onvoldoendes in totaal hebben.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik heb niet eens goed kunnen leren voor vandaag omdat ik hier steeds over zat te piekeren. Ik weet dat als ik zo doorga dat ik dan wel echt blijf zitten maar als ik dat denk helpt het ook niet. Hebben jullie misschien tips voor mij?

Heey, ik herken je probleem want ik heb het ook. Mijn ultieme tip is om na te denken over je toekomst: wil je in de zomervakantie lekker chillen zonder je rot te voelen dat je bent blijven zitten? Ga leren! Wil je volgend jaar met je vrienden uit dezelfde leerlaag weer in de klas komen? Ga leren.
Verder is het niet handig om aan 1 stuk door te leren. Voel je je even rot of niet lekker, dan heeft het (voor mij tenminste) ook geen zin. Maar probeer je door deze rotweek heen te slaan, dan geniet je voor 2 na de toetsweek!
Dit waren zo’n beetje mijn tips voor motivatie om te gaan leren, ik weet niet of je dit wou of dat je er iets aan hebt. Maar het motiveert mezelf eigenlijk wel :stuck_out_tongue:

Goed je best doen en afentoe even een stressrelease pauze zoals hardlopen.
Meer dan je best ka je niet doen

Met de app zesjescultuur kun je berekenen wat je moet halen om voldoende te blijven staan.

trol

uh wat?
ze vraagt gewoon om tips…

maaar plannen, goed leren en idd misschien ook alvast uitrekenen wat je moet halen

^ troll :’) waarschijnlijk.

Maar ik stond ook bijna het hele jaar op niet overgaan en alles hing van m’n laatste toetsweek af. Het beste kun je gewoon leuke dingen afwisselen met leren, dat deed ik ook en helpt goed! En je kunt niet meer doen als je best, dat hield ik mezelf ook voor, en je moet wel een heel laag punt halen om te blijven zitten! Aangezien ik veel lager stond dan jij en ik nog 5/4 en kon halen om over te gaan (:

Hahahahahahahahahahhaahhahahhahaha :")

Ik herken me hier wel in. Wat ik altijd deed was:

1. Wordt rustig
  2. Pak een blaadje en schrijf op wat je nog allemaal moet doen qua leren
  3. Leer per vak
  4. Laat je overhoren, geeft jezelf meer rust als je het weet
  5. Blijf niet in gepieker hangen
  6. Leer los te laten. Je hebt geleerd, je kan het.
  7. Blijven zitten is geen ramp.

woow … sorry … ik wil gewoon overgaan en ik probeer m’n best te doen maar het lukt dus blijkbaar niet zo goed en daarom vraag ik alleen maar om tips …

Heel erg bedankt voor alle tips !! xx

Ik ben ook aan het stressen. Ik heb in 2 dagen tijd (morgen en overmorgen) een Engels presentatie, een Nederlands debat en een Frans en Engels mondeling. Vrijdag moet ik alle Engels schrijf en kijkopdrachten van de afgelopen periode inleveren en aangezien ik achterloop moet ik nog heel veel maken. En dan is dit nog een normale schoolweek. De week daarna barst de hel nog een keer goed los, want dan begint de toetsweek. Ik heb verder niet echt leertips voor je, dus ik ben een beetje offtopic bezig nu :flushed: . In ieder geval veel succes met leren! x

Wat bij mij altijd hielp is van die study music op zetten tijdens het leren. Dat is rustgevende muziek. Want anders ging ik meezingen in me hoofd en kon ik me niet concentreren.

Klopt, en ze is al geband dus negeer haar maar :’)