[b]Ik zit dit jaar in mijn examen jaar (havo 5). Ik heb 5/6 weken gelden mijn 1e toetsweek gehad, en sta een 6.5 gemiddeld over alles. Ik sta niks onvoldoende, maar er is toch nog iets anders.
Ik ben namelijk ongeloofelijk zenuwachtig en gestresst voor de toetsweken en examens, dat het echt niet meer leuk is. Nou heb ik dus gisteravond van die oudermentor gesprekjes gehad, maar ik had tegen mijn moeder gezecht dat ze er niks over mocht zeggen dat ik dat heb, want ik dacht misschien was het alleen wel zo omdat dat de 1e toetsweek was, maar eingelijk zit ik er wel heel erg mee, maar ik schaam me er gewoon voor, en ik weet dus niet, of ik het wel tegen mijn mentor moet zeggen of niet.
Ik bedoel ik zal toch zelf mijn havo diploma moeten gaan halen. Want stel ik me niet gewoon aan, aangezien mijn cijfers verder wel goed zijn? Maar ik dus zo zenuwachtig en niet normaal gestresst ben voor die stomme toetstweken, en examens? Ik weet het even niet meer…[/b]
Weet iemand wat ik kan doen om minder zenuwachtig te zijn en alles, ik word namelijk echt gek van mezelf?