Zenuwachtig, praktijk-auto

Hallo,
Ik ben al begonnen met rijlessen sinds vorig jaar november!
Ik heb al drie keer op mogen gaan, maar helaas kreeg ik telkens het slechte nieuws te horen:
Gezakt!!
Nu mag ik as. maandag voor de vierde keer op! Ik ben super zenuwachtig, bang dat ik het weer niet ga halen!
Met rijlessen gaat alles goed, maar zodra ik op moet, ben ik té zenuwachtig.
En als ik denk dat ik het goed heb gedaan, krijg ik alsnóg het slechte nieuws te horen!
Ik heb mijn rijbewijs écht nodig, omdat ik de bbl opleiding verpleegkundige doe. Ik vind het vreselijk dat mijn ouders mij continu weg moeten brengen, en ik merk aan ze dat ze dit wel beu raken.
Mijn tweelingbroer heeft het al in de 2de keer gehaald. Kortom, er staat best wel veel druk op mij.
Hebben jullie tips voor mijn faalangst tijdens praktijk?
Alvast bedankt!

Ps. ik heb dit onderwerp bij de verkeerde forum geplaatst, weet ook niet hoe ik dit kan veranderen, dus vandaar als je denkt wat doet dit onderwerp bij liefde&boys :wink:

je meot het aan NIEMAND VERTELLEN ! anders fukt iedereen je op

en je moet savond klameringsthee drinken dat werkt en je zelf niet of fukken van NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ik ga weer zakken

maar denken van JAAA ik ga dat rijbewijs halen voor mijn toekomst en voor mijn opleiding;) succes! en verteld dat je geslaagd bent!

zit je niet een beetje in de verkeerde categorie ?
Misschien dat ie naar Lifestyle moet ipv hier bij liefde & boys of zo.

Als je nou zakt, moet je naar het landelijke examen he? En een test afleggen of je faalangst heb.

Maar zoals gezegd wordt; ga er heen met een goeie instelling. Je wilt toch niet weer horen dat je gezakt bent? Denk aan kalmerende dingen tijdens het rijden, natuurlijk is dat wel moeilijk. Succes!

Gaat je instructeur niet mee?
De mijne gaat wel mee, dan zit ze gewoon achterin. Laat hem/haar vertellen tegen de examinator dat het in je lessen super goed gaat en je er echt klaar voor bent maar gewoon bang bent voor het examen.
En als je zenuwachtig word van mensen die achterin zitten, laat je ouders/familie/vrienden mee rijden met je lessen! Ik werd ook heel zenuwachtig als er iemand mee reed, maar heb nu een paar keer iemand mee genomen en nu gaat het goed!

Succes.

Gewoon langs je dokter gaan dan krijg je er een medicijntje voor.
En ja, dat is gewoon toegestaan.

Mijn vriend is ook 4 keer gezakt door zijn zenuwen.
Daarna heeft hij zown speciale examen af moeten leggen (is gewoon het normale maar dan zijn ze soepeler omdat ze weten dat je erg zenuwachtig enzo bent)
En toen was hij wel geslaagd (:
Er bestaan ook van die kalmeringspilletjes, die kun je gewoon bij de kruidvat ofzo halen, die werken ook erg goed.
En eet een banaan van te voren!
Klinkt misschien heel stom, maar dat zorgt dat je beter concentratievermogen hebt (:

Vriendinnetje van me slikte er een pilletje voor.
Anti-stress pilletje, kan je bij de dokter halen als je uitlegd waarom.
Je hebt je zenuwen onder controle en je gaat hem halen.
Probeer dus morgen of vrijdag nog eventjes langs te gaan.
Succes!

mijn instructeur ging 3 keer mee maar nu neem ik hem niet meer mee!
Hij zegt nauwelijks iets, en doet ook bijna geen goed woordje voor mij!
Kortom ik word er alleen maar zenuwachtiger van en ik heb er niet veel aan tijdens een examen…

Die test heb ik nooit gehad. Ik heb een ‘snelcursus’ gehad van de ANWB, met de belofte dat als ik zou zakken, ik heel snel weer examen kon doen [en dus neit in m’n ‘rij-ritme’ zou raken.] Nou, mooi niet dus. Ik ben in augustus begonnen en in april geslaagd. [Anderhalf jaar geleden] De 1e keer kon ik amper rijden; had maar 2 keer op de snelweg geoefend en had 1 keer ingeparkeerd. De 2e keer heb ik anderhalve maand moeten wachten en had maar 5 uur om te oefenen, dus ik kon net weer een beetje inrijden, maar niets nieuws leren. Weer gezakt. De 3e keer moest ik iets van 2 maanden wachten en heb andere lessen tussendoor genomen. Alles ging goed, totdat de examinator in de auto kwam en ik daar van de zenuwen niet meer wist wat ik moest doen. De 4e keer heb ik KEURIG gereden, en had maar 1 fout: Er reden 2 meisjes voor me [van een zwaar-gereformeerde school uit de buurt. Toevallig, m’n examinator ook zwaar gelovig, en ik niet, en dat wist ie.[Alsof ik de duivel zelve was.]], zagen dat ik m’n examen had, heel smal weggetje, examinator had nog gezegd “Nooit zomaar remmen of stoppen; tijdens het examen rijdt er zogenaamd altijd een auto achter je.” Dus ik, heel zachtjes, smal straatje door, weerszijden auto’s, en voor mij die fietsers. Gooit 1 van die nsollen ineens de stuur om [even uitwijkend en weer terug, maar gewoon om te pesten], dus wat doe ik: “Ik mag niet stoppen, dus ik ‘rem’ maar rol door, en wijk iets uit.” En toen zat ik 10 cm met mijn spiegel naast een andere, en die had ik kunnen raken en daar ben ik op gezakt.

De laatste keer had ik een rij-instructeur die ik in m’n 1e lessen ook eens heb gehad, nogal een grote bek en enorm agressief. [Rijdt er een auto asociaal, staat ie op de toeter te hengsten en te vloeken en de andere bestuurder maar denken dat ik het doe :stuck_out_tongue:] Maar, hij was een stuk kalmer, heeft me echt heel goed geholpen, en toen hij vroeg wie mijn laatste examinator was, wist hij precies wie ik bedoelde. Hij vond het ook een nare vent die eigenlijk nooit iemand wil laten slagen :stuck_out_tongue:

Oke, examen dus. We moesten naar een hotel toe, want, ik zat al in m’n laatste examen. Zit daar 1 of andere ouwe tang, met lelijke rood-gelakte-veel-te-lange nagels [a.k.a klauwen], beetje ongeinteresseerd op d’r kauwgum te kauwen. Ik al extreem zenuwachtig. Werd wat gevraagd over m’n vorige examens, en toen moesten we al rijden. Begon al lekker! Vraagt ze: “En, wat doe je voor werk?” “Ik werk met m’n vader als schilder.” “Nou, IK denk dat je vader met JOU werkt.” :expressionless: EXCUSE ME?! Als ze d’r gordel niet om had gehad had 'r meteen uit die auto geflikkerd! M’n instructeuir was ook al helemaal van slag, echt ZO’N KUTWIJF. Anyway, alles wat ik deed, was verkeerd, overal op en aanmerkingen, dus, ik dacht: “Laat maar, ik ben al gezakt.”
Was ik toch geslaagd :S

Anyway, lang verhaal.
Dat was het.

Banaan eten helpt trouwens, dat kalmeert ook, maar dan hoef je geen pillen te slikken :slightly_smiling_face:

GESLAAGD :dancing_women:
Bedankt voor jullie tips! Bij deze mag het onderwerp afgesloten worden

Gefeliciteerd!

Gefeliciteeeerd!

wow! gefeliciteeeeeerd!

Wow jij hebt een poep stress gehad denk ik!! Ik heb ook de spoedcursus van de ANWB gehad, maar ben ik 1x geslaagd. Heb 10 dagen lang elke dag 4 uur gelesd dus ook genoeg tijd gehad om alles te oefenen. Strange! In welke stad heb je het gedaan?