Zenuwachtig? Ik wel.

Hey!

Ik ga straks met een nieuwe opleiding beginnen. Ik heb er wel zin in omdat ik dit gewoon een super leuke studie vind, maar ik ben ook best nerveus. Al die nieuwe mensen enzo.

Zijn er hier nog meer mensen die zenuwachtig zijn, voor een nieuwe studie of iets wat er op lijkt? Ik vroeg het me gewoon af.

Hmja altijd, maar niet zo erg dat ik me er enorm druk over maak of zo.

Ik heb mijn examenjaar dit jaar dus daar ben ik best wel nerveus voor. Maar ik zit nu al een beetje te denken aan hoe het is als ik naar de universiteit ga. Ik word echt enorm zenuwachtig dan. Zoals je al zegt, nieuwe mensen. Daarnaast ook een hele andere plek. Lijkt me echt heel vreemd opeens.

Ik ben ook echt zenuwachtig!
niet echt om de opleiding, en ik heb er ook wel zin in! maar ik vind het echt heel spannend!
vooral het reizen, ik moet elke dag 2uur reizen om er te komen!
mja… het is de eerste week wel spannend eng, maar daarna is het beter!
en als ik daar aan denk heb ik er ook echt zin in!:slight_smile:

Ja ik ook, het is heel dichtbij, maar toch al die nieuwe mensen is even wennen. Komt goed, denk maar zo: al je klasgenootjes hebben er waarschijnlijk last van.

dit jaar heb ik m’n eindexamen, dus ik ben ook wel zenuwachtig! maar veel succes dit jaar :grinning:

Nee, totaal niet zenuwachtig
(ik ga natuurkunde bijleren en een basisjaar beeldende kunst volgen, gister te horen gekregen dat ik ben aangenomen :grinning: )

@Miiamore gefeliciteerd :slightly_smiling_face: !!

Ja ik heb een beetje hetzelfde als cocktailJeans

tuurlijk! tis altijd beetje spannend, maar wel leuk:D

ja! ik ga dit jaar ook beginnen met een opleiding. nieuwe school, nieuwe mensen en alles. ik ben dan altijd bang dat ik geen vriendinnen ga maken haha en ga gelijk van het ergste uit. maar dat komt vast wel goed!

ik ben best zenuwachtig, omdat ik van 3Vwo naar 4Havo ben gegaan, en nu zit ik bij allemaal ‘nieuwe’ mensen, de helft schijnt nogal stom te zijn. Maar ja, ik geef iedereen een kans :wink:.
En toch ben ik best wel bang dat niemand mij mag straks. Of dat ik gewoon geen vrienden heb in die klas.

ze gaan nu allemaal clusters maken enzo, nu ik naar 4gymnasium ga. Hoewel ik iedereen ken uit andere klassen en mijn beste vrienden in andere klassen zitten is het toch een beetje… vaarwel vertrouwde omgeving xd

Ik vind het ook spannend, maar dat is redelijk normaal toch?
Ik ga ook aan een nieuwe opleiding beginnen, maar ga ook meteen op kamers in Amsterdam (en ik woon nu nog in een of ander klein dorpje in Zeeland;p ) Allemaal heel erg nieuw en anders enz, maar heb er wel heel veel zin in :grin:

Wel een beetje zenuwachtig natuurlijk, maar ik heb er ook heel veel zin in :'D
(Ben net klaar met m’n vwo en ga dit jaar een jaartje kunstgeschiedenis doen en wiskunde B inhalen.)

ja, want ik ga naar een nieuwe school en kom met een ongelooflijke barbie trut in de klas.

Ja want ik kom in een kutklas.
Succes allemaal!

Ja best wel, ik ga ook met een nieuwe opleiding beginnen.

ik ga naar het mbo. AOC in doetinchem opleiding design en styling…
alleen ik ben echt bang :expressionless:
ik heb vandaag mn klassenlijst gezien. die er al een paar weken is mrja:P
er staat serieus maar 1 iemand anders op :O. dat zou betekenen dat k maar met 2 mensen in de klas zit. wat moet k nu :expressionless:

Ja, want ik ga naar een andere school.

@ xChocoprincess

Hahah, ik heb precies hetzelfde probleem x]