Zelfvertrouwen

Reageer plz…

Ik weet niet echt waar dit topic bij hoorde dus zet ik het maar hier :upside_down_face:
Ik heb ni zo veel zelfvertrouwen … Vele mensen hoorde ik roddelen over me en dat maakt me erg onzeker , ik probeer het te negeren maar soms komt het hard aan … Hoe kan ik mezelf beter en zelfverzekerder voelen , ik vind mezelf oerlelijk !!! en pff ja soms ben ik gewoon ni blij met mezelf , als mensen kijken naar me denk ik al dat ik iets verkeerd doe of ergens iets heb aan m’n gezicht of kleren ofzow… Ik wil gewoon me echt beter voelen in m’n vel … Iemand tips? PLZ ?

Misschien kan je even in het “Meer zelfvertrouwen!” topic kijken, er staan hele goede tips in:)

Ik herken mijzelf van vroeger wel in je verhaaltje…
Ben nu bijna 20 en van mijn 12-14 werd ik super gepest, ook werd er veel over mij geroddeld. Helaas kon ik er op die momenten voor mezelf niks meer aan doen. Maar naar mate je ouder wordt weet je wel beter, en doet het je niet/niet zo veel meer. Voor mij heeft het ook geholpen om na mijn VMBO opleiding naar een school te gaan in een andere woonplaats, waarvan ik toevallig wist dat niemand uit me klas erheen ging.

Zo kon ik een nieuwe start maken, ook voor mijn zelfvertrouwen.
Daarnaast kan het helpen om met iemand te praten. Destijds heb ik ook een Rots en Watertraining gevolgd (dit werd vanuit school gegeven) en dit helpt ook om sterker in je shoes te staan! Dus dat kan je altijd overwegen!

En ja, I know, makkelijk gezegd dan gedaan: laat je niet gek maken!