Zelfvertrouwen en vrienden.

Hoi meiden,
ik weet dat er een zelfvertrouwen topic is bij Beauty Health & Hair , maar daar wordt nauwelijks gereageerd. Ik wil mijn verhaal even kwijt en stiekem hoop ik dat jullie tips voor mij hebben :’).

Het begon allemaal aan het begin van dit schooljaar. Ik merkte dat de band met sommige vriendinnen steeds minder sterk werd, en we steeds minder gingen doen samen. Ze deden ook steeds minder aardig, en ik snapte niet waarom! Ik baalde hier zo erg van, maar dacht; life goes on. Ik zocht nieuwe vriendinnen, en heb ze ook gevonden.
4 super lieve meiden die me eigenlijk nooit eerder waren opgevallen! Kort daarna was ik jarig, en nodigde alle meiden van de klas uit, om er iets gezelligs van te maken. Ik was er erg zenuwachtig voor vanwege de meiden die niet zo aardig deden ook kwamen. Ze deden poeslief en aardig. Ik dacht dat de dip van onze vriendschappen misschien over was, maar nee.
Ze gingen samen met mijn nieuwe vriendinnen dingen doen , zonder mij. Ze gingen zelf naar verjaardagen, zonder mij. Naar schoolfeesten, zonder mij. Bij niets betrokken ze me !

Ik zei hier wat van tegen mijn nieuwe vriendinnen, en ze begrepen het. Ik ging met hun afspreken, logeren , leuke dingen doen.

In oktober werd ik samen met 5 andere meiden uitgenodigd voor een filmavondje. Ik had nooit verwacht dat het zo gezellig had kunnnen worden, en denk daar nu zelfs nog vaak aan terug.

Maar nu begint het weer . Vandaag gingen al die meiden naar de stad, zonder mij! Ik snap niet wat ik fout doe, of niet goed doe om mee te ‘mogen’ gaan.

Daarbij komt ook nog eens dat ik best onzeker ben over mijn uiterlijk, gewicht etc. En dat kan ik er niet bij hebben.

Ik doe niet arrogant ofzo tegen die meiden, ik doe niks verkeerd, ik geef ze complimenten over werkelijk ALLES! En toch. Op school doen ze aardig en normaal, maar er buiten heb ik nauwelijks contact of leuke dingen.

Ik wil ook eens gezellige sleep-overs met je bff met maskertjes en make-up, waarbij iedereen elkaars geheimen vertelt etc. Ik doe dit allemaal met mijzelf, omdat ik gewoon geen vriendinnen heb die dit willen doen!

:frowning_face:

sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat het eruit is.

tips of opmerkingen, graag.

Liefs,

Wat kut voor je!
Wacht, ik note je.
Ik vertel je daar wel waarom trololo.
x meisje van WIDM topic (:
OVERMORGEN NIEUWE AFLEVERING! :grinning:

In welk schooljaar zit je nou?

Ik heb zelf ook geen bff en die dingen kan ik ook met niemand delen,
ik had zelf een vast vriendinnengroepje van 5 meiden, eentje ging naar een andere school en eentje zit nou op havo. Ik en 2 andere vriendinnen zitten nou op vwo. Ik voel me zelf best wel buitengesloten want hun 2 gaan echt veel meer met elkaar om en zeggen meer tegen elkaar dan tegen mij. Daarnaast ga ik ook nog met 3 superaardige meiden met turnen om, maar buiten het sporten doen we niks samen. en ik ga nou met een ander meisje van mijn klas om, maar zij kan nooit afspreken en dus denk ik ook niet dat zij een (wat ik wel dacht en hoopte aangezien we best veel gemeen hebben) bff wordt.

ik zit nu in 2vwo, dankjulliewel voor je reactie.

buitengesloten is de perfecte beschrijving ja!

@Saskia, ik kan niet reageren op note’s , ligt aan mijn laptop 0_0

daar heb ik ook echt super vaak last van.

maar hoeveel meiden zijn nou jouw vriendinnen?

Ik zou willen dat ik je zou kunnen helpen. Ik zat ook in zo’n soort vergelijkbare situatie. maar nu heb ik een vriendin, maar die zie ik ook niet echt buiten school…

@Jente, oh :stuck_out_tongue_winking_eye: ach is niet erg ik maak wel gwn ff mijn verhaaltje af :relieved:

Echte vrienden zijn zeldzaam. Je moet jezelf of uitnodigen/‘opdringen’ zodat ze je meevragen maar wat beter is, is dat jij zelf voorstelt om zo’n meidenavondje te doen en hen dan allemaal uitnodigen. Laat ze dan zien dat jij echt wel een leuke meid bent :slightly_smiling_face: wie weet helpt dat.

ik heb nu 1 ‘echte’ vriendin, maar die verschilt zoveel van mij! ze haat meiden dingen enzo, en ik houd er juist van om met mode en beauty bezig te zijn. Daarom doen we samen nooit iets ofzo, alleen wie is de mol kijken, maar dat is maar 10 x per jaar haha.
en ik heb nog 3 ‘nep, half’ vriendinnen zeg maar, en er hebben er 8 me laten zitten.
dankjewel marianne, jij heel veel succes!!

dankjewel Morumbi!

Awhh, Wat zeggen ze dan als je met ze erover praat?

maar 1 ding, doe je nooit anders voor dan dat je echt bent.

dat heb ik zelf ook gedaan, ik wou erbij horen enz. nu ben ik meer mezelf aan het worden en heeft dat meisje die naar de havo is me laten stikken en is de klik meer weg aan het gaan tussen mij en mn 2 vriendinnen.
en ik kon ook nooit echt mezelf zijn, vroeger werd ik gepest, op een andere basisschool voelde ik me vriendloos en deed ik alles om erbij te horen.
en ik ben ook onzeker over mijn uiterlijk, gewicht en alles

Misschien heb je trouwens iets aan deze filmpjes, mij helpen ze altijd wel.

http://www.youtube.com/watch?v=j0LYqp26X8Q Vooral deze.
http://www.youtube.com/watch?v=fERDO4IVER4

Zó lullig!
Inderdaad misschien zelf iets organiseren, een beauty-avondje?
En als het echt zo door blijft gaan misschien erover praten (als je dat durft).
En als het echt erger wordt en je hebt er genoeg van, dan moet je misschien maar helemaal niet meer met ze omgaan. Je hebt het dan geprobeerd dus dan ligt het vast niet aan jou.

Up voor jou.

Ik zou eens een keer iets met die 1e ‘echte’ vriendin doen, buiten mode en beauty zijn er miss toch nog een paar dingen die jullie allebei leuk vinden?? (muziek enz)
en ga eens een keer met die 3 ‘nep, half’ vriendinnen afspreken of met degene waarmee je de beste klik hebt

[i][b]@Charlotte, dankjewel voor je reactie. Die meiden zijn de enige meiden in de klas, en daarbuiten heb ik alleen maar toneel-les, en ik zou niet weten waar ik vrienden vandaan zou moeten halen! :0

@Morumbi, dankjewel ik ga ze morgen/straks uitgebreid bekijken.
Dankjewel voor je belangstelling en je up :’)

@Julia, ik spreek wel eens af met die vriendin, ik logeer ook wel eens, maar het is nooit echt gezellig. Ik ga eens voorstellen om met zijn 3en te gaan logeren,!

@youwereWRONG: ze zeggen dan van sorry sorry sorry en vervolgens gaan ze er weer vrolijk mee door.[/b][/i]

probeer het gezellig te maken,
maar buiten logeren kun je nog superveel andere dingen met ze doen

succes

@SPIFFING, wat een lief berichtje heb je geschreven zeg, dankjewel !! <3
echt heel aardig ! :grinning: ik voel me precies hetzelfde als jij. :’(

en nu nog lulliger, vandaag moesten we een nieuwe klassenopstelling maken (heel kinderachtig bij ons op school…) maar toen ging iedereen natuurlijk leuk zitten, en wie zit er weer alleen, IK! 32 mensen met beste vrienden/vriendinnen waar ze naast kunnen zitten, en de 33e , ik niet :frowning_face:

das idd lullig, maar dat probleem heb ik ook (dat alleen zitten dan, niet n klassenopstelling), maar ik ga dan gewoon bij een ander meisje zitten en een gesprek met dr beginnen,

dat kun je ook doen, kijken of er nog aardige meisjes waarvan je denkt dat je dr vriendinnnen mee zou kunnen zijn, naast hun gaan zitten en een gesprek beginnen