Hoihoi!
Ik ben al een tijdje gefascineerd door een bijzondere tak van de vechtsport, ik kan alleen niet de naam vinden waar het nou precies onder valt. Bij verschillende filmpjes kom ik termen tegen als Dim Mak en Kyusho. Ik zou er graag echt les in krijgen maar kan dus nergens vechtscholen vinden die dit aanbieden (of ik zoek dus niet op de goede soort vechtsport).
Mijn fascinatie begon eigenlijk door een aflevering van proefkonijnen: - YouTube dit stukje dus. Het is dus jezelf verdedigen met behulp van deze zogenaamde pressure points, dit zijn punten op je lichaam waar zenuwen dicht bij de huid liggen/elkaar kruisen/het einde van een zenuw. Ik vind het hele idee van ‘zwakke’ punten op je lichaam echt heel interessant en zou er graag meer over leren.
Het is trouwens niet dat ik nou zo graag mensen bewusteloos wil meppen, maar als je dit ziet: Dim Mak Defence on the ground - very painful - YouTube , het is (naar mijn idee) een goede zelfbescherming waarvoor je niet belachelijk sterk of slim voor hoeft te zijn.
Mijn vraag dus, zijn er meer mensen die dit kennen/willen doen? En waar zou ik dit kunnen doen?