Zelfs mannen krijgen bij de HEMA een decolleté.

http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/12/pejic.jpg

AMSTERDAM - Het Nederlandse warenhuis HEMA laat in de reclamecampage van haar nieuwste push-up beha het mannelijke model Andrej Pejic de lingerie aanprijzen.

HEMA wil aantonen dat de bh zo goed werkt, dat zelfs mannen er een indrukwekkend decolleté van krijgen.

De twintigjarige Andrej Pejic is een van de bekendse androgyne modellen van het moment.

Door zijn vrouwelijke gezicht, slanke figuur en lange, platinablonde haren kan Andrej ingezet worden voor het showen van zowel herenmode als mode voor vrouwen.

Pejic werkte onder anderen voor Paul Smith, Marc Jacobs en Jean Paul Gaultier.

Vanaf 13 december is Andrej op posters van HEMA door heel Nederland te bewonderen. Hij draagt diverse jurkjes van het warenhuis en showt hierbij zijn decolleté.

Hier nog even een foto van Pejic naakt, zodat je ziet wat de beha doet.

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik vind het echt helemaal niks.

^Ik vind het ook maar raar. En sowieso, als je dit in een bushokje ziet hangen dan kijk je echt niet naar de naam. Je ziet dan alleen een vrouw die nog geen decollete heeft. Ik denk dus niet dat het echt een goede reclame is…

Ben ik de enige die het niet zo raar vind? Het is meer met het idee van, zelfs een man kan zo borsten hebben… (Ookal weet iedereen dat er opvulling voor is gebruikt). Ik vind androgyne modellen eigenlijk wel leuk :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook niet heel raar hoor, als je zo plat bent snap ik best dat je daar onzeker over bent en misschien zo’n bh koopt om je wat vrouwelijker te voelen.

Met deze foto’s heb ik mn lichtelijk homofobe ex net de stuipen op het lijf gejaagd :grinning: Ik vind t zelf maar een beetje vreemd, had het dan grappig gedaan en duidelijk gemaakt dat het een man was, gewoon zo’n zwaar sarcastische foto van een echte vent, maar dan wel met een push up bh ? :grinning:

Ik vind het eigenlijk een heel goede reclame…? En ook nog tof omdat het een soort eh zoals iemand anders het zei: integratie van travestieten in de samenleving is.

Iets heel anders, ik vind die man echt een hele mooi vrouw :'3 als je snapt wat ik bedoel

^ja ik vond ‘haar’ ook echt gorgeous haha. Hij staat ook in een of ander tijdschrift op nummer 98 (van 100) van de meest sexy vrouwen.

^haha, echt?

Ik vind het trouwens ook leuk bedacht. Ik bedoel, meerdere winkels hebben deze bh al, maar nog niemand deze reclame:’)

hahaha ja is echt zo :stuck_out_tongue: http://www.nrc.nl/nieuws/…rijf-strikt-andrej-pejic/

Ik stoor me er echt wezenloos aan dat Andrej overal een ‘man’ genoemd wordt. Aka dat zie een man is ‘die ook vrouwenkleren showt’.

Voor zover ik weet is zie genderqueer/transgender? Maar niemand neemt de moeite om te vragen hoe zie graag genoemd wil worden.

Maar ik ben helemaal voor het in de mainstream brengen en het acceptabeler maken van alternatieve vormen van gender identiteit.
Al moeten mensen dus stoppen met Andrej in het hokje ‘man’ te stoppen omdat ze dat makkelijker vinden (en zie is dus geen travestiet).

http://www.citytv.com/tor…l-straddles-gender-divide

He doesn’t give two shits. Hij identificeert zich als geen van beide geslachten, dus het maakt hem ook niet uit of je nou ‘hij’ of ‘zij’ zegt.

Ik vind het eigenlijk wel leuk…

Eh, ok.

Maar nog, mensen kunnen buiten het gender spectrum denken duidelijk niet aan. Zie identificeert zich dus niet als man of als vrouw, maar mensen willen hir in een bepaald hokje blijven stoppen.
Genderqueer, it exists!

(en de meeste genderqueer/trans* mensen willen graag bij pronouns van eigen voorkeur genoemd worden, ook al maakt het sommigen niks uit. Dus ik vind het wel onbeleefd als mensen niet vragen hoe iemand graag aangesproken wil worden)

Ik vind het wel een mooie actie. :’)

Ik vind het echt raar.

Ik heb niets tegen androgyne modellen, maar om een model dat helemaal geen borsten heeft een pushupbeha te laten dragen, vind ik gewoon raar. Ongeacht of het man of een vrouw is; als er niets is dat überhaupt omhoog gedrukt kan worden, dan is dat toch ook gewoon geen representatieve reclame voor de vrouwen voor wie zo’n beha bedoeld is?
Het zou net zoiets zijn als dat een vrouw opeens model gaat staan voor mannenonderbroeken met extra vulling.

Goeie marketingcampagne.
Ze krijgen precies wat ze willen, iedereen praat erover!

Wat vinden jullie precies raar?
Andrej Pejic in het algemeen, of het feit dat Hema gebruik maakt van deze reclame?

Ik vind het wel een hele slimme zet van de Hema. Sowieso heeft Hema wel vaker van dit soort acties (zoals bijvoorbeeld de halal chocoladeletter). Het levert heel veel publiciteit op voor ze. En de mensen die Andrej niet kennen, zien gewoon een poster van een vrouw hangen. 2 vliegen in 1 klap.

ik vind het niet raar hoor. Dit is waarschijnlijk precies wat de HEMA wilde… dat mensen erover gingen praten… dus dat hebben ze goed gedaan!