Zelfportret van een vriendin, wat vinden jullie?

Hi.

Een vriendin vroeg aan mij wat ik van de volgende foto vond. Het is een opdracht voor school, in de vorm van een portret.
Aangezien ik totaal geen verstand van fotografie heb en er volgens mij hier mensen zijn met een veel beter oog op dit soort dingen mag ik hem op Girlscene zetten met de vraag naar opmerkingen en kritiek.

http://img695.imageshack.us/img695/8770/p20502622.jpg

Dus, wat vinden jullie van deze foto en wat zou ze eventueel kunnen verbeteren?

Ik vind de foto eigenlijk super mooi!
Je vriendin heeft een mooie emotie
alleen zou ik de ogen wat sprekender maken,
dan zou ik hem nog mooier vinden,
maar ik vind hem ieder geval heel mooi !

Beetje deprimerende foto.

helemaal mee eens!

Haar wang lijkt blauw, alsof ze geslagen is ofzo. Lichtinval kan beter dus.

Verder vind ik de emotie erg mooi. Maar als het een zelfportret is moet die emotie wel passen.

iets beter belichten, misschien iets met de ogen doen, en ik vind de positie niet zo mooi. Het mag best gedecentraliseerd zijn maar ik zou toch ietsje minder muur doen.

maar vind het nu eigelijk al een hele mooie foto!
ik zeg het alleen maar omdat je vraagt wat er beter kan :slightly_smiling_face:

• Ik heb er niet zo veel verstand van, slechts wat dingetjes geleerd tijdens een fotoshoot op school - maar, voor een ‘goede foto’ (volgens die fotograaf waar ik mee werkte), moet je er voor zorgen dat je niet te veel lege ruimte hebt.
    En op deze foto is denk ik teveel ‘lege ruimte’ boven haar hoofd. Zo lijkt haar gezicht een beetje in het niet te vallen.
    Of dat moet de bedoeling zijn geweest van je vriendin?

Ook ik ben het hier helemaal mee eens!

Ik vind dat persoonlijk eigenlijk juist mooi,
dat het niet perfect is
ik houd sowiezo niet van die gephotoshopte-perfecte gezichtjes,
maar ik kan hier echt een verhaal achter zoeken

Die plekken zijn expres gedaan. Eerlijk gezegd, het is bagger :]

Thanks voor de reacties!

Het was niet expres gedaan, maar ze vindt 'm wel mooi zo. Over dat het gezicht in het niet valt, heb je wel gelijk in, en ze snijdt waarschijnlijk een stuk van de bovenkant af.

haha, je hoeft het niet te beargumenteren hoor! gewoon mooie foto. dat sowieso.

Ik pass haar reacties door x] Misschien zal ze toch zelf eens een account moeten gaan maken…

ik vind het teveel grijs aan de bovenkant… ik zou m iets bijsnijden persoonlijk denk ik.

zwart wit maken
maar niet grijs
maar echt intens zwart wit

Ik vind hem mooi.
Maar ik zou hem wat intenser maken/bewerken + de bovenkant ietsje bijsnijden.

Helemaal mee eens!

ik zou hem iets bijsnijden, wat al gezegd is, dat er iets minder lege ruimte boven is. en ik zou iets meer contrast er in doen, de ogen wat donkerder en het oogwit juist iets lichter (maar niet té)

Verder komt de emotie goed naar voren en vind k m best goed gelukt!

Ja, precies. Misschien kan ze wel een klein stukje van de bovenkant weghalen. Voor de rest zou ze inderdaad de ogen wat sterker kunnen maken, en met contrasten en kleuren prutsen.

Ik vind de foto iets te donker, verder mooie foto!

Dat is nou de kunst van fotografie, de emotie achter een gezicht vastleggen.

Goed werk!