Hey!
Ik moet voor het vak kunst op school een opdracht maken.
De opdracht is : maak een zelfportret en laat jouw karakter daarin zien.
Het moet dus diepgaander zijn dan alleen een afbeelding van mijn hoofd.
Sommigen hebben zichzelf bijvoorbeeld met krantenknipsels gevormd, en die krantenknipsels gaan over dingen die bij hen passen.
Iemand anders heeft meerdere hoofden geschilderd, met elk een andere uitdrukking.
Ik heb niet zulke goede ideeƫn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Hebben jullie ideeƫn?
Liefs.
teken je langs achter
of teken een grote snor met een klein hoofd achter en in de snor jouw karaktertrekken
Uhm⦠ligt eraan wat jouw karakter is, denk ik.
Ga allereerst na wat jouw karaktereigenschappen zijn. Ben je bijvoorbeeld nieuwsgierig? Dan zou je bijvoorbeeld de woorden āWie? Wat? Waar? Wanneer?!ā kunnen schilderen. Ben je verlegen of sociaal vaardig? Dan zou je bijvoorbeeld een mond met een sloten rits kunnen schilderen of juist een open en gebroken rits.
Op deze manier kun je bij iedere karaktereigenschap wel iets bedenken.
Je kunt natuurlijk ook een object aan je portret toevoegen, bijvoorbeeld iets dat je vasthoudt, of iets dat je draagt (kleding, accessoires).
Je zou eventueel je hoofd kunnen tekenen/schilderen die bestaat uit woorden�
ik weet niet of dit te ver van de opdracht afwijkt maar miss kan je een silhouet van jezelf maken en daarbinnen alles wat je leuk vindt of wat met jouw leven te maken heeft tekenen! haha sorry xd
Je kan eerst is gaan nadenken over iets typisch van jezelf bijvoorbeeld heel stil zijn, altijd zwarte kleren dragen, heel lang haar hebt ofzo?
Misschien kun je iets wat veel voor jou (heeft) betekend in je ogen afbeelden, dus alsof je de reflectie van iets wat je ziet weergeeft in je ogen, snap je ?
Of misschien een open mond en dan een praatwolkje, met woorden erin.
Jezelf tekenen en daarnaast jezelf gespiegeld maar dan zoals jij jezelf ziet.
Bijv als iedereen jou als stil meisje ziet, terwijl jij je juist heel creatief voelt. Snapje? xD
Misschien kun je iets met dieren doen? Dat je jouw karakter eigenschappen zoekt in dieren (ze zeggen toch altijd dat dieren bepaalde eigenschappen hebben?) en dan die dieren verwerkt in je portret.
1 helft je eigen ānormaleā gezicht en de andere helft in jouw dierenvormen. :ā)
Of helemaal natuurlijk.
Misschien kan je deze gebruiken?
Karaktereigenschappen van dieren
Of wacht, ik weet alweer hoe dat heet! āTotemdierenā.
Dankjewel voor jullie reacties, super!
Echt hele goede ideeƫn.
Ik ga meteen even op die site kijken.
Dankjulliewel (: !