zelfmoordneigingen

heey,
ik heb altijd zelfmoord neigingen, ook als er totaal niks aan de hand is. ik wil gewoon niet meer leven… en als ik er met iemand over praat verklaren die me allemaal voor gek

heeft iemand tips zodat ik me weer wat prettiger voel?
of herkent iemand zichzelf hierin?

x

Je kan beter naar een psychiater gaan :]

Voel je je vaak ook down enzo? Nergens zin meer in?
Misschien ben je depressief dan?

oh god.
ik snap het nooit zo goed: je bent jong en je kan alles doen wat je wilt.
praat er alsteblieft met iemand over.

dit is niet goed voor je.
ik zou met een vertrouwenspersoon praten of naar een psychiater gaan

Dit is niet normaal. Doe het iig niet, want je doet andere mensen er heel veel pijn mee en meestal plegen mensen zelfmoord in een opwelling en lukt het een soort van ‘perongeluk’. Ik zou er met een vertrouwenspersoon/mentor en als het echt erg wordt met een psychiater over praten.

Meteen naar je huisarts gaan morgen en niet hier gaan zitten schrijven. Hij/zij verwijst je wel door naar een psycholoog.

Jaa ik zou ook naar een psychiator gaan
xx.

Je leven vul je zelf in, dus moet je ook vanuit jezelf de oplossing zoeken. Waarom wil je zelfmoord plegen? Hoop je dat het ergens beter is, of heb je dingen meegemaakt waardoor je de neigingen hebt? Bedenk dat je nog een heel leven voor je hebt en dat je ook heel veel mooie dingen mee zal maken.
Bovendien heb ik iemand gekend die zelfmoord heeft gepleegd, en je weet niet wat je andere mensen daarmee aandoet! Had nooit verwacht dat er ooit iets zo’n gigantische klap bij mensen kan veroorzaken!
Praten met een psycholoog of vertrouwenspersoon kan helpen, maar uiteindelijk ben jij de enige die er wat aan kan doen…
succes!

maar het probleem is dat ik er niet met een psychiater / mentor / huisarts / vertrouwenspersoon over kan praten want die schakelen allemaal meteen mijn moeder in, en dat wil ik juist niet want dan heb ik weer meteen een probleem thuis… en ik heb het allemaal al geprobeert maar ze willen allemaal mijn moeder inschakelen of niks doen.

het is voor iedereen beter als je je daarover heenzet en meteen morgen naar de huisarts gaat…
je zegt dat je problemen thuis krijgt als je dit doet, maar het is de beste beslissing die je kan nemen een andere oplossing zie ik zo ook niet aangezien het volgens mij niet iets is datje alleen op kan lossen

heeyy meid,

Je zegt dat je niet meer wilt leven,je bent het leven zat enzo,ik denk dat je depressief bent.
Het beste is als je er met iemand over praat,het beste met je ouders.
En het is goed dat je naar de dokter gaat,die je kan doorverwijzen naar een psycholoog. Want alsjeblieft pleeg geen zelfmoord! Je zal er anderen meer verdriet mee doen dan je denkt.
De gevoelens dat je het leven zat bent,en niet meer wilt leven ken ik.
Maar zelfmoord is helemaal geen oplossing voor alles.
Probeer dingen te doen,en zie in dat het leven toch wel leuk is. Ga bijvoorbeeld leuke dingen doen met je vriendinnen.

Meid veel sterkte met alles
:kissing: .

hee!
Ik zou echt naar de huisarts gaan, die heeft geheimhoudingplicht dus die mag niets tegen je ouders zeggen. Het kan zijn dat je een hormonale afwijking hebt, ik ken een meisje waarbij een hormonale afwijking in de familie zit, waardoor zij en veel familieleden last hebben van depressies.
Wat het ook is, het is gewoon beter om er met iemand over te praten. Alles veranderd, mensen veranderen en situaties veranderen, dus jij kan je ook weer beter gaan voelen. En door te praten met iemand kun je er voor zorgen dat je je weer beter gaat voelen. Maar daar moet je zelf wat voor doen, dus alsjeblieft ga naar een huisarts of een vertrouwenspersoon ofzoiets. Het zal echt goed komen!
Heel veel succes! :slightly_smiling_face:

Wat de rest zegt, psychiater (eerst huisarts dus).
en idd je huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Ik weet niet hoe oud je bent? als je minderjarig bent ligt het ingewikkelder.

maargoed je zegt dat je dat al geprobeerd hebt, maar ik denk niet dat wij jou hier van je zelfmoordneigingen af kunnen helpen?! Dus dat is denk ik toch de enigste oplossing meid.

bedankt allemaal ( L )

Je kunt het beste hulp gaan zoeken, bijv. via de huisarts of iemand op school.
Je hoeft je echt niet te schamen hoor, ik heb ook zoiets meegemaakt. Het is overgegaan doordat ik hulp heb gezocht.
Als je erover wilt praten, geef ik mn msn.
xx

Ik ben soms ook bang dat ik mezelf in een opwelling wat aan ga doen, omdat ik zelf een paniekstoornis heb en ik gewoon bang ben voor bepaalde dingen. Maar ik wil dus echt niet dat ik me dit aan doe! Ik heb het ook direct gezegd tegen mijn ouders, dus ik denk dat dat ook een goede optie is om het toch maar gewoon te vertellen. Ook al denken ze eerst van die is gek, maar zo heb je iig mensen die het weten!
En het is echt niet erg om er met mensen over te praten! En please doe zoiets nooooooit.

Je moet idd hulp zoeken, als vertrouwenspersonen en je mentor meteen je ouders willen inschakelen, kun je het beste met een vriendin ofzo eroverpraten, het beste is iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en die je erdoorheen kunt helpen.

Ik heb dit zelf ook een tijdje geleden gehad, ik durfde het aan niemand te vertellen en daardoor werd het steeds erger, toen kreeg ik een vriendin waarmee ik erover kon praten want ze had ook wel eens wat meegemaakt. Doordat we elkaar hebben geholpen, is het nu ‘over’.

Heel veel succes en als je iemand nodig hebt om mee te praten, zeg het maar!

girl you have one life so you need to live it!
zoek afleiding
praat erover (vertrouwingspersoon op school)
soms heb ik er ook fv geen zin meer in maar dat heeft niemand wel is, doe dan even wat leuks voor jezelf, ga gwoon even film kijken, bak desnoods koekjes weetikveel! maar hou je van die gedachten aff!