zelfmoord

ik wil dood. ben hierdoor in ziekenhuis beland. nu zie ik het niet meer zitten door mijn ouders die alles ontiegelijk moeiljk maken. heb thuishulp maar werkt nie
wat is de beste manier, pillen hadden niet geholpen

Wil je er niet over praten?

Zelfmoord is NOOIT een oplossing, je zult er heel veel mensen mee pijn doen, ook al weet je het zelfs soms niet.
Probeer een weg te zoeken waar je wel gelukkig wordt, het zal misschien even duren, maar er komt echt weer een tijd dat je weer vrolijk door het leven gaat!

+ Praat met mensen, zoek hulp.

Lieve meid, ik weet precies hoe je je voelt omdat ik ook in dezelfde situatie heb gezeten. Maar alsjeblieft, geef het leven nog een kans.
Ook al heb je misschien al jaren negatieve ervaring met het leven, op een dag gaat het écht beter worden. Ik geloofde het zelf ook niet, maar ik ben er nog steeds.
Elke dag een stapje vooruit. Praat met mensen, in je omgeving of met de huisarts.

Ik hoop dat je het nog écht een kans gaat geven om jezelf gelukkig te maken en nog heel veel dromen laat uitkomen. :sob::muscle:

Lieve BURNBABYBURN,

Neem alsjeblieft contact op met iemand van https://www.113.nl/! Zij zijn 24/7 bereikbaar via 0900-0113 of via de chat op genoemde website. Belangrijk om te weten: dit is volledige anoniem en vertrouwelijk.