Zelfmoord

Ik heb een vriendin en ze wil al een halfjaar zelfmoord plegen. Ze snijdt haarzelf en verbrand haarzelf. Ze komt bijna niet meer naar school want ze kan het allemaal niet meer aan. Het wordt elke dag erger en erger.
Ze gaat nu al naar een psycholoog en haar ouders weten er ook alles van.
Maar ik wil haar zo graag helpen om haar gelukkig te maken maar zou echt niet weten hoe.

Hebben jullie tips of misschien een vriendin die dat ook deed en je hebt haar geholpen of jezelf misschien?

P.S.:De reden is niet dat ze gepest wordt, er zijn verschillende redenen.

Het is misschien leuk om haar te verrassen met een lief gebaar! Een lief kaartje sturen via de post of een kleinigheidje met een tekstje achterlaten bij haar thuis?
Een opkikkertje zeg maar, dat ze weet dat er aan haar gedacht wordt

Ik zou proberen om er gewoon zoveel mogelijk voor haar te zijn en naar haar te luisteren. Nare situatie,

http://forum.girlscene.nl/forum/crea-bea/open-when…-273280.msg272731157.html#msg272731157

Als ik diep in de put zou zitten zou ik dit^ denk ik zeer appreciëren. Kost wel wat tijd, maar is ook wel super gaaf.

En misschien haar spontaan verrassen met een dagje uit? Gewoon jullie twee, alle zorgen zijn voor morgen;). Misschien een dagje naar een (andere dan waar jullie in wonen) stad, pretpark, strand, dierentuin…ligt eraan wat voor mensen jullie zijn.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte!

Laten merken dat je er voor haar wil zijn en naar haar luisteren. Bijvoorbeeld kaartjes sturen, langsgaan, haar meenemen ergens naar toe. Misschien is afleiding ook goed, dan kan je iets doen wat ze leuk vindt of wat ze al een tijdje niet meer gedaan heeft. Naar de bioscoop, of thuis een film kijken, samen iets bakken. In ieder geval zou ik haar laten weten dat je er voor haar bent, aangeven dat je echt wil luisteren en er gewoon voor haar zijn door vaak contact te zoeken.
Heel veel sterkte, voor je vriendin, maar ook voor jou!