Zelfmoord.

Hoi,
gisteravond tweette een jongen uit mn klas iets, ik weet niet meer precies wat maar het kwam er op neer dat hij dood wil. Ik vroeg op wapp of hij het echt meende, en hij zei ja. We hebben een heel gesprek gehad, en hij heeft gezegd dat hij het niet binnenkort wil doen, hij wil nog een maand wachten, maarja je weet maar nooit toch … ? Een vriendin van mij weet het ook, maar zij doet niks. Ik wil hem heel graag helpen, niemand verdiend het om zo te eindigen, maar wat kan ik doen …? Ik heb al dingen gezegd zoals dat er mensen om hem geven, en dat hij nog een heel leven voor zich heeft nso, maar hij gelooft het niet … wat nu ?

Zit je bij hem op school? Vertel het aan het vertrouwenspersoon. Of vertel het aan jouw/zijn ouders.

Ja, ik zit bij hem in de klas. Mja, goed idee, ik vertel het zo aan mijn moeder, misschien weet zij nog raad…

Sowieso naar volwassenen gaan, maar dat doe je al =]

Dit. Heel veel sterkte/succes ermee!

Ik zou ook naar een vertrouwenspersoon toestappen.

Heel veel mensen zeggen dat ze zelfmoord willen plegen, het betekent niet automatisch dat ze het ook doen. Maar je moet het wel altijd serieus nemen, dus zeker een volwassene inschakelen!

zoiets op twitter zetten. sorry hoor. maar kom op. dat zijn meestal de mensen die graag aandacht willen en vervolgens toch niets doen.

^
dat kan ook een wanhoopsdaad zijn.

praat een keer rustig met hem. je weet nooit wat er is gebeurd…

toegaan naar zijn ouders, vetrouwenspersoon en mentor. succes! :slightly_smiling_face: x

Heyboe,

even 1 ding; iemand die zegt dat hij het wilt doen doet het MEESTAL niet. Deze jongen heeft waarschijnlijk gewoon aandachtgebrek.
Voor de zekerheid kun je hem aanraden om met een volwassene te gaan praten over zijn gevoelens, luisterd hij niet? dan maar niet, je hebt hem gewaarschuwd.
Als hij het zou doen, zou het niet joun schuld zijn. Beter blijf je gewoon een beetje bij hem uit de buurt en ga je er zelf niet over prakiseren, het is zeker niet jou schuld.
Als hij toch aandacht te kort zou hebben uiteindelijk, karma is een bítch.

succes. x