zelfmoord door pestem

Ga in therapie als je er zelf niet uitkomt. Want meestal houden mensen niet zomaar op met pesten. Of switch van school als dat mogelijk is. Zelfmoord is echt geen oplossing en verschrikkelijk om je naasten aan te doen. Stel jij krijgt een kind dat zichzelf van kant maakt, dat heb ik een keer meegemaakt bij de vader van een vriendin en dat was echt verschrikkelijk.

geen zelfmoord! dat is geen uitweg voor pesten, alleen een uitweg voor alles, dus ook alles wat je lief is. dat wil je niet, je bent nog veel te jong. je hebt nog een heel leven voor je. daar doe je zo ontzettend veel mensen verdriet mee, ik hoop toch dat je je dat realiseert. praat erover met je ouders, vriendinnen, mentor, vertrouwenspersoon/ weet ik wie, ga desnoods naar een andere school, maar geen zelfmoord, echt niet. dan geef je je gewonnen tegenover de pesters, laat dat niet gebeuren.

Je bent nog heel erg jong, je hebt nog een heel leven voor je, en je gaat nog zoveel mooie dingen meemaken! En verder wat kaBOOM zegt.

ik ben zelf nooit erg super erg gepest maar wat ik wil zeggen
pleeg NOOIT zelfmoord voor dat soort zielige levenlose mensen die niks beters te doen hebben dan jou onderuit te halen(krijgen ze blijkbaar meer zelfvertrouwen van) echt over een paar jaar als je van school af bent en je begint je eigen leventje zal je denken ‘‘pff! zelfmoord plegen voor dat soort mensen? HA NOOIT!’’
en nee ik vindt het niet overdreven mensen die nooit gepest zijn zullen zoiets gauw zeggen ja maar als jij iedere dag door vernederd gekleinert (misschien zelfs lichaamelijk aangevallen word) word dan kan ik dat heel goed begrijpen ja. MAAR nooit doen! die mensen zijn het niet waard om voor te sterven! :slightly_smiling_face:

Zelfmoord plegen egoïstisch? Iemand op (o.a.) deze manier pijn laten leiden omdat jij hem of haar niet kwijt wil, is dat niet egoïstisch? Als iemand nu echt niet meer verder wil… Wie ben jij dan om hem of haar tegen te houden?

Ontopic: Het enige wat ik je kan adviseren is het zoeken van professionele hulp. Misschien wel veranderen van school of woonplaats. Er zijn zoveel andere mogelijkheden dan suïcide. Praat erover met je ouders, zeg hen wat er in jouw koppie speelt. Waar je je mee bezig houdt. Zij kunnen je helpen. Zij zijn jouw vertrouwenspersonen die dag en nacht voor je klaar staan.
En als je praten heel erg moeilijk vind… Dan werkt schrijven ook. Ik schrijf altijd alles van me af als ik me rot voel. Het lucht op. En als ik het nodig vind, laat ik het aan mijn moeder lezen, die me er dan bij helpt. Misschien kan je het ook zo aanpakken. Maar vergeet niet professionele hulp in te schakelen, dat heb je nodig! Je moet over die angsten en pesttrauma’s af, je moet ze overwinnen. Desnoods door te verhuizen en opnieuw te beginnen bij misschien ook wel een andere school. Stel je zelfverzekerd op, maak nieuwe vriendinnen en maak er nog wat van.
15 jaar is nog zo jong… Je hebt nog een heel leven voor je. Wil je dat mooie leven opgeven omdat je gepest wordt? Ook jij hebt recht op een goed en leuk leven! Maar daar zal je zelf wel wat voor moeten doen. Geef niet op! Er zijn altijd mensen die van je houden, ongeacht wie je bent of hoe je eruit ziet.

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt, ik heb dat ook gehad. Ik ben heel veel gepest en heel depressief geweest en ook zelfmoord willen plegen.
De reden dat ik hier nog zit is dat ik de mensen om me heen de pijn niet aan wil doen.
Denk aan je ouders, broertjes of zusjes, opa’s en oma’s, je beste vriendin. Van al die mensen verpest je het leven eigenlijk. Zij zouden gewoon een leuk leven kunnen leiden, maar als jij zelfmoord pleegt zal dat voorgoed veranderen.
Ik weet dat het lastig is, maar dat wil je de mensen waar je van houdt niet aandoen lijkt mij.
Alsjeblieft, pleeg geen zelfmoord. Als er nog iets is of als je contact wil moet je me even een note sturen, dan geef ik je m’n e-mail adres/MSN.

Heel veel sterkte en liefs,

Goh… Ik vind dit eerlijk gezegd nogal aandachttrekkerij. Iets zegt me dat je gewoon van ons wilt horen dat je het niet moet doen. Maar goed.

Mensen die het van te voren aangeven doen het vaak niet. Mag je me heel egoistisch vinden maar dat is feitelijk altijd zo. Niet op een of andere random internetsite ‘Yo, ik ga zelfmoord plegen!’

Anyways.

Ik ben 8 jaar lang verschrikkelijk gepest. Tot echt drama aan toe. School deed er vrij weinig mee. Onderhand ben ik 17, bijna 18 en ik merk er in het dagelijks leven nog wel schade aan, maar dat kan je nou eenmaal niet ongedaan maken. Ik snap dat het heel lastig is, maar ga het niet opkroppen, praat erover. Zoek iemand die je kan vertrouwen. Krop het echt niet op, want dat gaat geheid fout en krijg je dus zulke idiote dingen van.

Volgens mij heeft (bijna) iedereen wel eens in zn leven een moment dat hij/zij het liefst zelfmoord zou willen plegen. Maar eigenlijk is dat wel heel zwak. Je wordt gemaakt door ervaringen, en ja. De meeste ervaringen doen pijn. Maar die ervaringen maken jou wel jou. Zelfmoord een optie? never.

Ben jij zo zwak dat jij je laat overwinnen?
Waarom moet jij je overgeven? Waarom hun niet?
Iedereen is wel eens gepest, maar door jezelf er helemaal gek door te maken, geef je jezelf over.
FUCK HUN, serieus, wie zijn zij? Wie zijn zij om te bepalen of jij goed genoeg bent?

Ga alsjeblieft eens van jezelf houden en wees niet zo zwak, de gene die zwak zijn, zijn zij, want zij kunnen alleen maar andere beoordelen, ik wed dat ze zichzelf nooit durven aan te kijken in de spiegel, want zo onzeker zijn zij.

Wauw, sorry hoor maar ik vind echt dat jij je aanstelt.
Dit is gewoon puur aandachttrekkerij =S

Heey hallo schat.
Heb je ooit eens nagedacht over waarom je zelfmoord wil plegen?
Ja je leven is zwaar, maar er is nog zoveel meer te beleven!

ik werd 5 jaar door gepest . vanaf me 11 ging tot me 16 door maar ik dacht helemaal niet aan zelfmoord . ik dacht ik hou het gewoon vol en kijk mij nu ik heb het volgehouden . ik werd telkens slet / snol/ goedkoop/ en ga maar zo door genoemd . je moet je niks van aantrekken . je moet gewoon tegen je moeder of vader zeggen ik wil niet meer naar die school en zeggen dat je ergens anders wil . zelfmoord is geen oplossing . mijn neef heeft zelfmoord gepleegd en nu heeft iedereen pijn omdat hij er niet meer is dit kan je familie niet aan doen . maar ik ben nu agressief en ik kan alles aan op me 16de ook maar ik kwam aanraking met politie en blabla . maar zeg gewoon tegen je ouders waarom je niet wilt gaan