zelfmoord door pestem

ik ben een meisje van 15 en word heel erg gepest en ik wil zelfmoord plegen,veel mensen zeggen dat je je aansteld maar hun weten niet hoeveel pijn het doet om het elkedag maar weer tehoren,ik wil graag julie reactie over wat julie of vrienden ofz wel een mee hebben gemaakt met pesten en zelfmoord
xxx

Ik ben vroeger wel eens gepest. Heb me toen gewoon afgezonderd van dat groepje en toen ging 't pesten snel voorbij. Voor mij was het toen prettig om er met iemand (een vriendin, ouders, docent, vertrouwenspersonen op school) er over te praten. Probeer alsjeblieft niet om zelfmoord als optie te nemen. Want dat is geen optie. Is er niemand in je omgeving waar je mee kan praten?

Ik kan me in je verplaatsen, maar dit si niet de oplossing, echt niet.
Ik heb hetzelfde gehad, ga naar iemand toe die het kan don stoppen, anders een andere klas of school.

jaa ik heb een bestevriendin die heeft ook veel problemen en we praten er meestal wel samen over,maar ik wil er gewoon van af zijn…

Je bent 15, nog zó verschrikkelijk jong.
Ben je bereid de rest van je leven weg te laten?
Alle mooie herinneringen die nog komen gaan?
De mooie momenten van jou en familie, vrienden, vriendje, kinderen, kleinkinderen noem maar op.
Zou je dat willen missen door wat pesterijen van nu?

Ga alsjeblieft hulp zoeken, want zelfmoord is -sorry- hartstikke egoïstisch.
En misschien zie je het nu niet zo zitten, maar ik weet zeker dat er ooit een moment komt dat je leert van andere dingen te genieten, dat je weer gelukkig word.

Kun je niet naar een andere school gaan misschien, dan kun je daar weer helemaal opnieuw beginnen ?

Ik weet niet hoe het is om gepest te worden maar ik kan me wel voorstellen hoe het is. Maar echt zelfmoord is nooit de oplossing, praat erover met mensen maar doe jezelf niets aan! Denk aan de mensen die je ontzettend veel verdriet zult doen.

ik mag niet naar een andere sgool van me moeder,ze weet het nog niet eens want dat gaat ze zih te veel zorgen maken

Dus zonder eerst met je ouders te praten overweeg je al zelfmoord?
Ga eerst maar eens met je ouders praten en leg alles goed uit.
Ze laten je echt niet op een school zitten die je de dood in pest hoor!
En daarbij, denk je dat je moeder het erg zou vinden dat als ze zich zorgen maakt, ze daarmee haar kind in leven kan houden?

inderdaad Carlisle,

Je bent net zoals ik nog héél erg jong.
En al die mensen die van je houden, je ouders, familie, etc.
Die mensen ga je erg pijn doen.
En ben je hier wel klaar voor?

Oplossing voor het pesten:
-ga naar je mentor, heb je geen leuke mentor? of doet hij/zij er niks aan?
praat dan sowieso met je ouders, maar vind je het moeilijk om met je ouders te praten net zoals ik?
ga dan naar een vertrouwenspersoon! bijv. Een ander familielid, een goede vriendin en anders kun je natuurlijk altijd naar de kindertelefoon bellen of mailen of wat dan ook. Probeer stichting Chris trouwens ook eens, heeft me erg geholpen met mijn problemen.

Verder zou ik als het echt een ernstig geval is, naar je ouders toe gaan en vragen/smeken of je naar een andere school te gaan.
Ik ben zelf nog nooit gepest, maar alsjeblieft pleeg geen zelfmoord!

Als ze weet dat je gepest word gaat ze zich misschien zorgen maken ja. Maar als je zelfmoord pleegt zal ze zich alleen maar nog erger voelen ! En als je het verteld zal ze het vast heel erg vinden dat je gepest word en zich zorgen maken, maar dan mag je misschien wel naar een andere school en kun je daar opnieuw beginnen en vanaf het begin voor jezelf opkomen enzo en niet over je heen laten lopen zodat het pesten dan misschien over gaat.

dat doe ik ook al maar het help gewoon niet als die hulp sites enz ,en ik wil het egt niet vertelle tegen me moeder hoor en ik heb geen vader meer…

Je wil je moeder niet zorgen opleggen met jouw problemen van pesten, maar heb je al bedacht hoeveel zorgen het met zich meebrengt wanneer je dochter zelfmoord pleegt? Moeders zullen zichzelf over het algemeen de schuld geven.
Echt, bekijk het ook uit je moeders perspectief: doe het niet! Ze zal zich misschien meer zorgen maken, maar met liefde, omdat ze van jou houdt wil ze die zorgen wel dragen. Probeer het ; )

ik werd zelf ook gepest, ik weet dat het heel erg pijn doet het blijft je heletijd achterna zitten en je kan nergens anders meer aan denken maar je moet echt geeeen zelfmoord plegen echtniet dus aub niet doen!

Als jij het niet tegen je moeder wil vertellen, in hoeverre wil je dan geholpen worden?
Degene die je op het moment het beste kan helpen is je moeder. Wij kunnen niks anders dan op je inpraten, maar dat veranderd de situatie nog niet.

Wie pesten je dan? En met hoeveel zijn ze ongeveer? En waarmee pesten ze je? Heb je er al met een volwassene over gepraat?
Probeer het eerst op te lossen, want nu geef je wel heel makkelijk op…

Ik heb echt zin om naar je toe te gaan en smeken om het niet te doen.
Bij mij in de flat heeft een meisje precies van de plek waar ik eerst woonde van de 4e verdieping (nu woon ik op de 2e) gesprongen. Ik kende haar niet en niemand van ons buurt kende haar. Iedereen had verdriet omdat een jong meisje van 15 zo depressief was dat ze zelfmoord als enige oplossing zag.
Haar moeder komt iedere avond hier heen om alle bloemen netjes te houden en de kaarsen op te steken.
Je doet hiermee veel mensen pijn. Ik hoop dat je daar ergens met een vetrouwingspersoon kan praten of met je moeder.
Want zelfmoord is nooit de oplossing.

hmm… hebben jullie pestcontract? bij ons is dat zo dat je het gaat melden en ze mogen je niet meer pesten, dus niks zeggen dat je kwetst en zo van die dingen anders worden ze geschorst en als het nog blijft duren van school getrapt. Of je moet durven iets terug zeggen, wel niets grof tegenover hen maar jezelf gewoon verdedigen. Dan schrikken ze en zien ze dat je sterker bent dan ze denken en gaat het misschien wel verminderen.

En aals het niet helpt, het is heel erg moeilijk maar je komt er doorheen en je hebt nog een heel leven voor je dat kan je hen echt niet laten verpesten. Ik hoop dat dit helpt
veel sterkte xxx

Hou vol, hou alsjeblieft vol. Dat pesten gaat over, over een paar jaar ben je van de middelbare school af en zal het gepest ook over zijn. Ik kan het me voorstellen dat je het nu niet meer ziet zitten, ik ben zelf in het verleden gepest, maar ooit zullen deze personen uit je leven verdwijnen en zal het gepest over zijn.
Denk alsjeblieft ook NOOIT dat je minder waard bent omdat je gepest wordt. Dat ben je niet. Je bent het waard om te leven, geloof niet, onder geen enkele voorwaarde, wat zij je (indirect) laten geloven.
Het is maar tijdelijk, het gaat over. Zelfmoord is definitief.