Zelfhypnose

Heeft hier iemand ervaring met zelfhypnose? Of iemand die je kent?

Ik zou het wel es uit willen proberen, en ik zag net dus een site hoe je dat moet doen. Alleen dan moet je dus wat zinnetjes zeggen wat je voelt en ziet enzo en dan raak je vanzelf in een hypnose. Alleen ik geloof er niet echt in dat mij dat lukt.
Dus ik vroeg me af of anderen dat wel kunnen,
en voor de rest:
zou je wel es onder hypnose willen zijn?

Ik iig wel, want ik wil graag bepaalde herinneringen naar boven halen.

eruit komen:
je komt er vanzelf uit (evt. door in slaap te vallen daarna)
je kunt toch niet voor lange tijd onder hoge concentratie blijven, dat hou je niet vol.
en volgens mij moet je het zegmaar met jezelf ‘afspreken’ dat je er na 5 minuten uitkomt.

Maar iig, je kan er onmogelijk in blijven.

how to do
Velen van ons zijn in staat om onze gevoelens of gedrag te beïnvloeden door ons zelf te hypnotiseren. Hoe gaat dit in zijn werk?

Een zelfhypnosesessie bestaat uit vier elementen: de voorbereiding, de inductie, de verdieping en therapie, en de deductie. Houdt echter rekening met een paar dingen. Verwacht niet dat de eerste sessie meteen werkt.Probeer het dan gewoon nog een keer. Bepaal zorgvuldig wat u van plan bent te gaan doen, en houd het altijd positief! Neem altijd maar één probleem als onderwerp.

De inductie is de manier om in (zelf)hypnose te gaan. Wanneer de hypnose tot stand is gebracht, wordt deze verdiept. Op deze plaats geeft u uzelf de opdracht die u vooraf voorbereidde. De deductie is het uit hypnose komen. Eén van de misverstanden is dat mensen denken dat de kans bestaat, dat men niet uit hypnose zou kunnen komen. Dit is niet het geval. Iedereen komt uit hypnose!

Voorbereiding
Neem uzelf heel duidelijk voor wat u wil gaan doen. Bijvoorbeeld: Ik wil van mijn hoofdpijn af, Ik wil minder snoepen of ik wil meer zelfvertrouwen hebben.

Spreek vooraf met uzelf af hoe lang u onder zelfhypnose blijft. Na bijvoorbeeld vijf minuten in hypnose te zijn geweest, zult u bemerken dat u vanzelf weer uit hypnose vandaan komt.

Inductie
U moet zich gaan ontspannen. Zoek daarvoor een makkelijke stoel of bank. Ga daar vervolgens in zitten of op liggen.

Concentreert u zich vervolgens op iets dat voor uw ogen gebeurt. Kan van alles zijn, een object, een brandend kaarsje, etc. Hier nemen we als voorbeeld een schilderijtje.

Concentreert u zich op het schilderijtje. Richt daarbij vooral uw aandacht op aspecten van het voorwerp die niet zo voor de hand liggen. Dus niet wat een lelijke lijst, maar iets wat tot de verbeelding spreekt.

Zeg dan drie zinnen tegen uzelf over uw lichamelijke gevoelens. Ook hier geldt weer, het is minder effectief wanneer u zegt, dat u bijvoorbeeld uw voet voelt. Beter is wanneer u bijvoorbeeld zegt: 'Ik voel een tinteling in mijn hoofd of ‘mijn oogleden krijgen behoefte zich te sluiten’ of mijn armen voelen loom. Dit waren dan meteen drie zinnen. Noem alleen wat u ook echt voelt.

Verdieping en therapie
Ga dan verder naar de volgende set van drie zinnen over hetgeen u hoort of ziet. Noem ook hier weer op dezelfde manier drie dingen. Richt u juist op hetgeen u anders niet onmiddellijk zou horen. Wanneer u voor zien gekozen heeft, houdt het dan bij het zien, en noem geen dingen die u voelt of hoort. Bij het voelen en horen is dit hetzelfde.

Noem dan twee zinnen van elk (voelen en horen of zien), en dan één zin van elk. Neem daarbij uw opdracht mee. Mogelijk dat ondertussen uw ogen al gesloten zijn geraakt. Vertel uzelf welk beeld u achter uw gesloten ogen ziet.

Laat uzelf dan ‘los’; verstil. Op dit moment is de therapie bezig.

Deductie
Na het afgesproken tijdstip komt u vanzelf weer uit de zelfhypnose. Zo niet dan bent u in slaap gevallen en zult u na het slaapje gewoon wakker worden

Let op:
Ik weet niks over gevaren van hypnose en of het verstandig is. Dus het is op eigen risico.

(Alhoewel ik persoonlijk niet denk dat er iets ergs zal kunnen gebeuren)

Ik kan je niet helpen
maar het lijkt me best wel raar :anguished:?

zorrie

oow, veett zou k oook wel eens willen !! :astonished:

UPPPP

Nog niet geprobeerd. Had er nog nooit van gehoord, eigenlijk. Succes.

Mij lijkt dat best eng, want hoe kom je dan uit die hypnose…?

dat lijkt me wel grappig, up!

lijkt me eng. hoe kom je dan weer uit die hypnose?

Ik zou het wel willen opzich. Alleen ik denk niet dat het echt werkt ofzo.
Maar dan zou ik het willen om dingen te wissen ofzo, niet om dingen naar boven te halen.

hypnose is echt zo vaag… kheb het een keer gezien in het echt in een show in moviepark en het was echt freaky O.o
over zelfhypnose weet ik niks… ik denk niet dat het bij werkt… maar ik weet eigenlijk niet…
succes^^

dat lijkt me eng…

het is zoiezo onmogelijk dat je niet uit je hypnose komt.
als het goed is kom je er na 5 minuten uit (ik geloof dat je een tijd met je zelf af moet spreken) of je valt dan in slaap.

Het lijkt me trouwens niet dat je dingen kunt wissen in een hypnose.
Maar je kunt mensen wel vanalles wijs maken.
Ik zag pas op tv dat iemand die constant at onder hypnose was geweest (door iemand anders dan) en daarna at ze normale porties, en had ze totaal geen eetdrang meer. Zou het perfecte dieet zijn.

Lijkt me trouwens ook wel vet om hypnotiseur te worden, kun je veel mensen mee helpen. Maar ik weet niet of je dat zo kan leren ofzo.

Ik ook ! XD

wow. I dunno.

Lijkt me best vaag, hoe kom je in hypnose en er weer uit? :face_with_raised_eyebrow:

oja dit topic was er ook nog.
ik heb het 1x geprobeerd (je moet het zoiezo vaker doen voor het lukt)
het enige was dat mn ogen gingen prikken, maarja misschien lag dat gewoon aan moe/lenzen/licht.

maar ik heb steeds geen zin om het opnieuw te proberen…

^^hoe je erin komt moet je even opzoekenop internet. Dr uit, gaat vanzelf. Je kan er zoiezo niet voor lang inblijven.

Welke site was dat dan?

Tja… Goede vraag :stuck_out_tongue:

weet ik niet meer
ik deed bij google zelfhypnose intypen
en dan iets van de eerste pagina…

nee daar wil ik liever niets mee te maken hebben . .

Het lijkt me best freaky. Want hoe kom je er dan weer uti? Of stel ik nu een hele somme vraag?