ZelfgemaakteGezichtsmaskers die werken?

Voor als je nix te doen hebt of gewoon leuk met vriedinnen. Zelf maskertjes maken. Hartstikke leuk, maar nog leuker is dat (je kan zien dat) ze werken. Weet iemand welke zelfmaakmaskertjes echt werken? Vertel maar wat ik moet doen :angel:

Hallo =)

Ik heb er laatst een gemaakt van yoghurt met suiker
Gewoon yoghurt en suiker mengen met elkaar
(suiker scrubt je huid en yoghurt reinigt het)
Je moet gewoon een beetje inmaseren , eraf spoelen met water en je krijgt (als het goed is) een zachte huid

xxx Dreamgirl.

haha grappig, ik wist niet dat je ze zelf kunt maken met yoghurt en suiker! wel cool, ga ik ook eens uitproberen!

Een rijpe banaan.
Honging.
Prak de banaan en doe er honing door heen. 10 minuutjes erop laten zitten en met lauw water eraf spoelen. Het goedje ziet er overgens wel er ranzig uit.

(Die met yoghurt is heel erg lekker als je huid verbrandt is!:))

yoghurt met koffiepoeder=scrub voor glad huidje (haalt nml de dode huidschilfers weg)
olyfolie met drup honing=masker voor zachte huid (olyfolie hydrateerd, plakt wel een beetje dus goed afspoelen met warm water!)

x

en dan kun je ernaa je maskertje opeten :grinning::wink: lekker me niet echt fris van je gezicht maarja :stuck_out_tongue:

heb ooit eens eiwit met havermout uitgeprobeerd ziet er nieeeet uit, maar men huid was wel heeeel lekker zacxht
gewoon goed kloppen met een garde en zien dat het een lekker brijtje is :stuck_out_tongue:

deze ga ik zo even uitproberen…
vond hem net op internet!

Chocoladetruffel
waarvoor: verkleint je porien
boodschappen: 4 eetlepels cacaopoeder, 4 eetlepels volle melk
bereiding: mix de cacaopoeder en melk door elkaar tot je een dikke massa hebt
inwerktijd: voor een normale huid 10 minuten, voor een vette huid 20 minuten
verwijderen: dep met een natte warme handdoek, en haal de restjes er daarna met koud water af

oke ik heb t nu op!!!

hej hip ga ik ook eens proberen in de herfstvakantie met vriendin van me
die komt dan bij mij logeren zoals elke vakantie en wanneer we maar kunnen
dan gaan we altijd de gekste dingen bedenken
zoals midden in de nacht over straat in me bikini
zulke dingen maar dit is wel vet

omg dit is zo koel! t word nu ook echt hart net als een klei maskerrr
ben benieuwd hoe t er straks uit ziet…
over 10min haal ik t er af!!!(spannend…)

oeoeoe SPANNEND ’’ !

enn…:face_with_raised_eyebrow:

oo hell!!
t was zo hard geworden dat ik t er bijna niet af kreeg…
ik heb t toen maar met en tonic er af gehaalt… (:
mn huid voelt wel lekker zacht!
het is het proberen waard en tis ook handig want iedereen heeft wel coucou en melk in huis en dat is t enige wat je nodig hebt!
gaan jullie t vanavond ook nog proberen (a)?

wij hebben dat poeder nu niet in huis,
anders had ik het wel geprobeert, sorry

hahaha chocolademelk op je gezicht smeren :stuck_out_tongue:

nesquik kan ook!
weetjewel? om chocolade melk me te maken?
zal ik nog even wat zelf gemaakte maskers posten??
dan kan je er 1tje op doen vanavond (:
enne ik ben nu trouwens wel mn hele gezicht aan t invetten want je huid word er wel een beetje droog van!
wat voor een huid heb je?:face_with_raised_eyebrow:
dan zoek ik even een maskertje voor je =D

TIS VET LEKKER HOOR!

Iedereen super bedankt voor de reacties alvast xD :couplekiss_man_woman:

haha oke :grinning:
ik heb zelf een gemengde huid.
ik heb trouwens ook nog ff zitten zoeken hier zijn mijn maskertjes:

Je kunt natuurlijk maskers uit pakjes kopen maar het is veel leuker als je ze zelf kan maken! daarom zijn hier voor jou de lekkerste zelfmaakmaskertjes op een rijtje gezet! Enjoy!

1: Het Eimasker

Waarvoor? Dit masker is voor elk huidtype en zorgt voor een perzikzacht huidje

Je hebt nodig: 1 ei.

Recept: scheidt het eiwit van het eigeel (Dmv een eierscheider of het Jamie Oliver-trucje in de eierschaal) En gebruik alleen het eiwit om op je gezicht te smeren. doe het eiwit in een bakje en breng het met een watje op je gezicht aan en laat een kwartier zitten. na een kwartier was je het er weer af met lauw/warm water. LET OP: VERMIJDT OOGCONTOUR

P.s. Dit masker trekt nogal dus het is heel erg belangrijk dat je niet praat of lacht! Kijk dus niet in de spiegel om jezelf uit te lachen want dan hoor je een KRAK en is jouw maskertje naar de knoppen.

Opmerkingen: Het klinkt misschien een beetje vies en vreemd maar het is een geweldig masker uit grootmoeders tijd en voor mij het best werkende masker. Dit is een masker dat je op elk moment kunt maken omdat je alleen maar een ei nodig hebt!

Resultaat? Geweldig! Het doet wat hij belooft en bezorgt jou een babyzacht huidje

==========================================

1. Misty-Cloudy-And I

Waarvoor? Hydrateerd en voed een droge huid

Je hebt nodig: 1 eierdooier (dus geen eiwit zoals in het eimasker), wortelsap, 5 druppels olijfolie

Recept: roer alles tot een glad papje en laat dan dertig minuten zitten. Na dertig minuten haal je het eraf met warm water

Opmerkingen? Dit is een leuk maskertje vanwege het iets langere boodschappenlijstje maar dit is echt iets om met vriendinnen te doen vanwege de lange inwerktijd van 30 minuten!

==============================================

1. Beautiful me- masker

Waarvoor? Minder puistjes

Je hebt nodig: 1 kopje gesneden aardbeien, 1 eiwit, 2 theelepels honing

Recept: mix de ingrediënten goed door elkaar in een blender (of keukenmachine) tot het een soepel papje is geworden en laat het 20 minuten zitten. haal het er dan af met een plens water.

Opmerkingen? Verwacht niet dat het echt een wondermiddeltje is waardoor alle puistjes verdwijnen. Maar misschien helpt het best na een paar keer! Het is in ieder geval 100% natuurlijk en is niet slecht voor je huid!!