Zelfde vriendengroep ><

Ik zit een beetje met een probleem…

Mijn ex en ik hebben elkaar een jaar geleden leren kennen door een festival, waar we ook een, nu hele hechte, vriendengroep met nog zes andere mensen hebben gevormd. Ieder weekend samen uitgaan, doordeweeks veel chillen met iedereen, enzovoort.
Na twee maanden was het raak tussen ons, en zijn we een relatie begonnen.
Inmiddels is het alweer bijna drie maanden uit, maar we zijn er tot nog toe allebei redelijk rustig onder gebleven. Ook gewoon nog veel knuffelen zoenen enzovoort, want we vonden elkaar lichamelijk ook nog wel erg leuk. Maar we waren wel beide gewoon vrij om dingen met andere mensen te doen.

Hij heeft mij op behoorlijk wat punten gekwetst ( gepoogd mij te ontmaagden terwijl ik dronken was terwijl ik dat al had aangegeven dat ik dat niet met hem wilde, bijvoorbeeld. Gepoogd, godzijdank niet gelukt, daar was ik dan weer niet dronken genoeg voor ) en dit heb ik hem allemaal vergeven, zonder er ook maar iets over te zeggen. Met in mijn achterhoofd dingen als ‘’ ach, hij was dronken, hij wist niet beter ‘’ houdend.

Er is behoorlijk wat tussen ons gebeurd; hij wist dingen van mij die niemand anders wist en andersom. En ik begon haast te geloven dat ik belangerijk voor hem was.
Tot afgelopen donderdag ik tijdens een BBQ bij iemand met een andere jongen heb gezoend. En ja daar was hij ook bij.

Vervolgens heeft ie me van FB verwijderd, van z’n Whatsapp geblokkeerd en alles. Het enige waar door ik hem nog kon bereiken was door hem te bellen.
Toen kwam er een onbegrijpelijk verhaal uit waar dus gewoon niks van klopte, iets over dat ik teveel praatte ofzo, en toen ben ik woest op hem geworden. Want als ik ergens niet tegen kan is het als mensen boos op me zijn en me niet vertellen waarom. Zeker mensen waar ik heel veel om geef. Dus ik heb heeeeel veel nare dingen tegen hem gezegd. Waar ik niet veel van meende…

Toen heeft 'ie me via Whatsapp ( jaa, echt! ) verteld wat er aan de hand was; namelijk dat ie het niet leuk vond dat ik met die andere jongen zoende. Waar ik niks van snap, want hij geniet ook volop van z’n vrijheid, flirt met ieder meisje uit ons groepje en daarbuiten, dus waarom zou ik dat niet ook mogen? En hij gooide er ook meteen maar achteraan dat hij geen contact meer wilde.

Daar voelde ik me vervolgens zo rot over dat ik de zondag dr op de trein naar Almere heb gepakt ( ikzelf woon in Hilversum, dus da’s nog best een eindje ^^ ) en spontaan bij hem langs ben gekomen. Waarna ie een heel verhaal ophing over dat 'ie zich maar 1 keer ZO ERG laat kwetsen en dat het niet UITMAAKT of dat ik het wel of niet meen maar dat ie ECHT GEEN contact meer wil en dat z’n leven ZO MOEILIJK is etc. Nou ik voelde me ook mooi rot. Ga je voor iemand een half uur met de trein reizen omdat die gene belangerijk voor je is word je zo naar buiten getrapt.

Goed, dat zou nog zijn so be it en doorgaan met leven, als we niet beide dezelfde vrienden hadden… Ik ben bang dat dit voor erg veel awkward situaties gaat zorgen binnen de groep, erg veel drama en dat wil ik niet. Het steekt mij ook erg, nog steeds, als hij met andere meiden gaat zoenen. Dit heeft hij tot nu toe nog niet gedaan, maar ik weet wel zeker dat 'ie het me gaat laten voelen.
Afstand nemen van de groep voor een tijdje? Of juist niet, neus in de lucht en doorgaan?
Wat nu, hellup ._.

Ps; sorry voor de lengte van mijn verhaal…

Het klinkt alsof hij gewoon jaloers is, blijf vooral met de vriendengroep omgaan, vrienden heb je nodig hem niet. Overeen tijdje waait alles over en zal het minder akward worden

Gewoon met de groep om blijven gaan en hem gewoon negeren. Je moet door deze situatie jezelf niet buitensluiten bij je vriendengroep. Je vrienden zijn belangrijker dan zo’n jongen op dit moment, zij zijn er om je te steunen er door moeilijke tijden te slepen.

Ja mijn ex zit ook in onze vriendengroep, het is echt extreem vervelend.
Gewoon negeren en als je het niet aankan tijdelijk afstand nemen.

Succes

Haaaa dit klinkt als mijn situatie van een tijdje terug maar dan iets minder erg.
Anyhow, neus in de lucht en door gaan! Laat je vriendschappen met die anderen hier niet door verpesten!
Ik ben ook gewoon lekker doorgegaan met doen wat ik wil en ik heb er de liefste vrienden aan over gehouden! :slightly_smiling_face: