Zelfbruiner, geen cliché-hierover is al een topic-vraag!

Sorry voor de vage titel, maar ik heb dus een vraag over zelfbruiner en kon het echt nergens vinden. Het is namelijk niet de vraag of mijn zelfbruiner fijn is, goedkoop of wát de fijnste/goedkoopste is.

Wat mijn vraag wel is, is het volgende. Ik heb namelijk meerdere wondjes op mijn benen, en ongeveer een jaar geleden de sublime bronze automatic droge zelfbruinende mist spray van L’oréal paris gekocht. Nu is dit, zoals je aan de naam ziet, een spray. Hierin schijnen schadelijke stoffen te zitten, en ik heb liever niet dat die in mijn bloed terechtkomen. Ik zou dan ook aannemen dat ze op de verpakking zouden zetten: ‘Niet gebruiken als je wondjes hebt, or you will die!’ Nou niet zo, maar je snapt wat ik bedoel. Dit staat er echter niet op, terwijl er wel op staat dat je niet in je mond mag sprayen. Ze zetten er dus ook dingen op die logisch zijn, maar waarom dat niet? Is het dan toch niet zo schadelijk als ik dacht, of wel? Ik wil hem namelijk eigenlijk wel gebruiken, alleen heb dus die wondjes.

Is hij fijn trouwens? Ik heb namelijk verschillende dingen erover gehoord.

Zo gauw ik een antwoord heb, laat ik dit topic verwijderen! =)

Bedankt voor het lezen trouwens, dit was namelijk echt heel lang.

Ik gebruik die spray ook en ik heb nergens last van… Ik heb een soort wondjes van mijn eczeem overgehouden, dus weet niet of dat helemaal vergelijkbaar is. Waarom zulke dingen er niet opstaan, daar heb ik echt geen idee van!

Je moet trouwens wel ff handigheid krijgen in het sprayen, ik heb m nu een paar keer gebruikt en het wordt steeds gelijkmatiger :slightly_smiling_face:

Oké, bedankt voor het antwoord!

Toch nog even een vraagje: er staat helemaal uitgelegd op de verpakking hoe je het moet sprayen: de armen zo en zo, dan decolleté, dan benen van boven naar beneden. Oké, fijn om te weten, maar hoeft de rug dan niet? En zo wel: hoe moet de rug dan?

Ja ik spray mijn rug ook, want ik neem aan dat het er anders raar uit gaat zien, aangezien je al best snel resultaat ziet. Maar je rug is natuurlijk wel lastig, dus je zou bijv. aan je moeder ofzo kunnen vragen of ze je rug wilt sprayen haha, heb ik ook gedaan.

Ik weet trouwens niet waar je m gekocht hebt, maar bij kruidvat enzo is 'ie iets van 18 euro, je kunt hem ook bij de big bazar kopen als je die in je buurt hebt, voor 5 euro!

Ik heb hem een jaar geleden dus bij de Etos gehaald, voor iets minder dan 18 euro. Maar kunnen die dingen ook over de datum raken? Ik wacht nu namelijk al zo’n 6 uur op resultaat, ik herinner me toch dat het sneller ging…

meestal staat er een soort tekentje op in de vorm van een potje met een getal erin dat is het aantal maanden dat het goed houdbaar is kijk zoiets

dit zal dus 12 maanden houdbaar zijn

Bij mij duurde het ook heel wat langer dan verwacht voordat ik resultaat zag, maar ik heb geen idee of die van jou dan nog goed is!