zelfbeeld dat niet klopt?

hoi,
ik heb vaak het idee dat als ik in de spiegel kijk, ik best wel mooi ben en helemaal niet zo dik. (ik ben al erg lang bezig met afvallen)
maar als ik dan een foto zie ofzo dan denk ik huh hoe kan ik mezelf dun vinden.

ik heb het idee dat ik mezelf dunner zie dan dat ik ben? het klinkt heel raar maarja… kan dat?

Meestal is het juist andersom, huh…

Mwah, het kan ook gewoon aan de foto’s liggen?
Ik vind mezelf ook dikker op foto’s…

ja dat dacht ik ook al, maar bij mij is het juist anders.

ik heb dat ook wel. ik vind vaak mijn benen op foto’s er heel dik uitzien, veel erger dan wanneer ik in de spiegel kijk… dan denk ik ook: ‘huh, zie ik er echt zó uit?’ maar volgens mij bekijken we onszelf vaak op een andere manier dan anderen ons bekijken, zeg maar. dus iemand anders hoeft dat helemaal niet zo te zien.

dat je dikker lijkt, weet ik niet.
maar ik heb ooit gehoord dat je als je naar iemand kijkt, je automatisch naar de linkerkant kijkt van diegene, en de linkerkant is altijd anders dan de rechterkant, maar als je in de spiegel kijkt kijk je naar de linkerkant maar eigelijk dus naar de rechterkant, en op foto’s kijk je echt naar jouw linkerkant.
vandaar dat je jezelf er altijd anders eruit vind zien op foto’s

Een plat beeld zoals een foto trekt ook vaak alles ‘naar voren’. Dus mensen lijken op foto’s sowieso dikker dan ze zijn.

Hier wordt ik dus echt heel gelukkig van. Eindelijk een verklaring voor het feit dat ik altijd een bolle big lijk op foto’s ö

Ik vind mezelf ook altijd mooier in de spiegel dan op fotos :stuck_out_tongue:

Ik vind meestal ook dat ik er mooier uitzie als ik voor de spiegel sta dan dat ik mezelf terug zie op een foto haha, maar dat komt denk ik ook omdat ik nooit echt mooi op de foto sta.

Ik haat mezelf ook op foto’s. Ik denk dat iedereen dat heeft. Foto’s worden ook vaak vanuit een rare hoek genomen, dus het geeft niet echt goed weer hoe je er écht uit ziet.

Snappen jullie wat ik bedoel :stuck_out_tongue:

Meid, je moet je niet zo’n zorgen maken over je uiterlijk. Uiteindelijk is het toch het innerlijke wat telt.

ik vind mezelf ook altijd dikker en lelijker etc. op foto’s haha, het beeld dat je in de spiegels ziet klopt gewoon!

volgens mij zie je jezelf in de spiegel anders dan dat andere mensen je zien… maar ik weet niet of die andere mensen jou dan zo zien als op een foto?

Ik heb ook wel dat ik mezelf wel mooi vind, maar als ik dan een foto zie, kan ik echt van mezelf walgen haha. Ik vraag me dan af of de spiegel of de foto de realiteit is. :stuck_out_tongue:

oke,
ik ga dit topic dus uppen (ik ben dezelfde persoon als in de beginpost).
ik heb hier nog steeds last van en ik word er echt down van gewoon,
als ik in de spiegel kijk voordat ik naar school ga voel ik me niet dik en zelfverzekerd, maar dan op school als ik mezelf even zie in een spiegel ofzo dan denk ik echt opeens whaaaat ik ben echt niet mooi nu en ik lijk echt super dik, ik vind het maar vervelend want het maakt me echt onzeker.

precies dit!

dat dus xD
en ik vind mezelf er ook altijd beter uitzien in de spiegel op mijn kamer dan wanneer ik ergens anders ben en random in een spiegel kijk of met meerdere mensen voor een spiegel sta…

Dat heb ik ook! o.O
Dan ga ik naar een feestje of zo en in de spiegel zag mijn make-up er geweldig uit, een dagje later de foto’s checken op hyves… En auch.

Hahaha, zo herkenbaar! In de spiegel zie je er best leuk uit, op de foto niet :stuck_out_tongue: Komt volgensmij omdat je je voordeligste gezicht trekt in de spiegel, maar zelfs als ik lelijk probeer te kijken sta ik vaak toch nog veel lelijker op foto :stuck_out_tongue:

Tja, kweet niet hoe t komt! Alleen dat de flits je vaak wel erg lelijk maakt. De enige manier om jezelf echt goed te zien is volgensmij op een onverwacht moment gefilmd worden, of zo ; )