Zelfbedachte Twilight(halloween)dag

hee allemaal ik heb dus eigenlijk niet echt een feestdag bedacht ofzo maar het is meer een speciale dag die ik met mijn vrienden heb, we gan dan de hele twilight reeks kijken (9 en een half uur) en we gaan een beetje griezelen!
xx Vega

Ja je kunt vast wel je eigen feestdag bedenken. Maar echt niet elke feestdag (denk aan kerst, pasen, feestdagen in Amerika) zijn zomaar uit de duim gezogen. Zit een hele geschiedenis aan vast. In ieder geval, ik neem aan dat je met Twilight dat vampieren gedoe bedoelt? Maar dat valt toch gewoon onder de term Halloween?

Ik denk dat feestdagen vroeger vaker werden bedacht, omdat men vroeger erg bijgelovig was. Ik denk dat als Halloween nu nog niet zou bestaan, het minder snel zou komen.

Beetje offtopic, maar qua dat feestdagen bedenken vind ik die zwartepiet discussie te lang doorgaan. We kunnen makkelijk onze feestdag aanpassen, maar dat vind ik.

Ik wil een nawle dag. Lijkt ne echt de ideale feestdag.

Dus Twiloween is eigenlijk Halloween, maar dan met Twilight als thema?

Dat is ook echt origineel ja.

Nee neee nee. Miloween.

wat houd dat dan in? x

Nou kijk het is zegmaar de hele Twilight reeks kijken (9 en een half uur) en over Twilight praten enzo maar dan de dag na halloween en je gaat wel een soort van griezelen

Feestdagen als Sinterklaas, Kerst en Halloween zijn niet gewoon door iemand bedacht. Er is altijd een religieuze/mythische achtergrond. Dus niet ‘Twilight is tof dus daar maken we een feestdag van’.

Aan de andere kant zijn er ook genoeg niet-serieuze feestdagen (nationale bierdag, internationale steak-and-blowjob-dag etc), maar die vallen toch echt in een andere categorie dan Sinterklaas etc.

kijk het is niet echt serieus ofzo maar ik vier het vooral met mijn vrienden die ook van Twilight houden en we zien het meer als een speciale dag dat we alleen maar Twilight kijken

je beginpost was eerst iets anders.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik snap er niks meer van.

Niet een duidelijk topic en ik heb het idee dat de beginpost veranderd is. Slotje.