Zelf van bruin naar blond verven

Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of iemand hier tips voor heeft of ervaringen weet? Want ik wil graag mijn haar donkerblond verven (mijn eigen kleur is middenbruin).
Ik was hiervoor bij een aantal kappers langs geweest maar die wilden het niet doen want dan moesten ze het ontkleuren en zou ik geen haar overhouden volgens hun. 1 kapper wilde het wel doen, maar rekende 80-100 euro, ook omdat mijn haar best lang is. Dat vond ik echt te duur. Toen heb ik me door een andere kapper laten ompraten om donkerblonde highlights te zetten… het resultaat vond ik echt afschuwelijk! Uit wanhoop had ik toen zelf donkerblonde verf gekocht en erover heen geverfd. Mijn highlights werden toen iets donkerder waardoor ze minder opvallen in de rest van mijn haar. Maar een kapper wordt het dus ff niet meer voor mij!

Omdat ik toch nog steeds graag donkerblond haar wil, wil ik het proberen zelf te doen. Weten jullie hoe ik dat kan doen? Hoe gaat dat met ontkleuren e.d. en welke verf kan ik het beste kopen? (Liefst niet al te duur, maar als het maar wel mooi is!)

platinablonde haarverf over je haar heen doen moet wel lukken opzich als je van middenbruin naar donkerblond wil

Dan moet je wel goede verf gebruiken! Toen ik dat deed werd het oranje namelijk haha.

Lijkt me toch wel erg riskant om zelf te doen? Maar goed, ik heb er geen ervaring mee, dus beschouw dit maar als een upje.

Kapper. Als je er zelf mee gaat ouwehoeren krijg je sowieso oranje haar.

je moet het eerst ontkleuren voordat je naar lichter kunt gaan, zo ontkleur je alle pigmenten die in je haar zitten. anders krijg je inderdaad oranje haar. ik zou het zeker bij de kapper laten doen anders ben je straks het dubbele kwijt als je het zelf wilt gaan doen… hier spreekt een kapster in opleiding en heb al genoeg klanten in de kapsalon gehad die het wel zelf deden en niet meer over straat durfden zo oranje…

Klinkt misschien een beetje raar, maar die Go Blonder spray van John Frieda heeft bij mij best gewerkt. Ik ben zelf brunette maar mijn haar is wel wat lichter geworden door die spray. Kost ook stukken minder dan echt verven dus desnoods kun je dat eerst proberen als je krap zit?

Je kan ook naar een kapperswinkel gaan en hun om advies vragen. Had ik ook gedaan en ik ging van zwart naar blond, haha. Verwacht wel dat het niet in 1 keer lukt.

In blondeerverf zit toch praktisch altijd peroxide? Dus daar zal je wel aan moeten als je blonder wil worden…

gewoon highlights laten zetten bij de kapper door je hele haar! dus niet alleen de bovenste laagjes, maar ook die daar onder. Ik heb zelf donkerblond haar en heb dit ook een keer laten doen, was er echt super blij mee =D het is wel aardig prijzig dat wel… ;s

dit zou ik dus echt niet zelf doen,
ik heb laatst zelf mijn donkerblonde haar licht blond willen verven
en zelfs toen werd het oranje/geel toen heb ik het nog een keer geverft en was het nog net zo erg. ik heb echt spijt ervan dus ik zou het niet doen als ik jou was vooral met donker haar.

ik zal d’r niet aan beginnen als ik jou was, als veel kappers het al afraden omdat je haar anders afbreekt…

ik zou het beter bij kapper laten doen . ik heb het ook gedaan

ogod…
ik heb bruin haar & ik heb het vandaag ‘‘blond’’ geverft.
Maar ik zie echt geen verschil, het is misschien maar 1 tint lichter ofzo -__-
Dus ik ga het zelf binnekort ook bij de kapper doen dus dan weet ik zeker dat het niet mislukt =D

Ik wil dit dus ook, maar heb geen zin om naar een kapper te gaan [slechte ervaringen en duur bij betere kappers]. Ik heb het zelf een jaar geleden gedaan maar dan de onderkant van mn haren [niet ombre maar zegmaar de helft van al mn haren blond en de helft bruin], dat heb ik gedaan met bleek middel van de toko en mn haar was d’r echt slecht aan toe, het is later wel beter geworden door goede verzorging maar ook veel haren waren afgebroken…daarom ben ik nu dus erg bang om mn haar blond te krijgen plus het duurde vet lang tot ik de goede kleur kreeg die ik wou [vond het al snel naar oranje lijken]

Mijn nichtje heeft het ook zelf thuis blond gemaakt en die vertelde dat ze onder de ijskoude kraan heeft gehangen omdat haar hoofd voor dr gevoel in brand stond

Donkerder kun je vaak doen wat je wil, maar als je lichter wil kun je met verf maximaal een of twee tinten lichter bereiken. De enige manier is toch echt ontkleuren. Denk je nou echt dat je het beter weet dan mensen die dat élke dag voor hun werk doen?

Dit precies ja. Kappers weigeren niet snel om iets te doen, dus als ze dat wel doen zullen ze echt wel een goede reden hebben. Als je het wel wilt doen zou ik het toch bij een kapper doen. Als je echt meer dan 1/2 tinten lichter wil (wat je dus wilt) krijg je gelpof ik alleen maar goed resultaat met ontkleuren. Ook ligt het eraan of je haar het goed pakt natuurlijk. Ik zou wel je haar extreem goed verzorgen na het bleken, heel veel zelfgemaakte maskers (niet uit de drogist, daar zitten siliconenen in en die houden de verzorging tegen die je juist zo erg nodig hebt).

Ik wou dat ook doen maar het werd zo erg afgeraden. Als je lang haar hebt kun je sowieso een heel stuk afknippen omdat het je haar dood maakt en je denk ik niet met dood haar wilt rond lopen. Ik ken zelfs mensen die hun haar hebben moeten kort knippen omdat het gewoon naar boven dood ‘eet’. Ik ben nu al een tijd bezig met steeds highlights erin zetten, flink de zon in met je haar en het is nu van bijna donkerbruin naar licht/kastanje bruin.
Het kost op welke manier dan ook veel geld, want als je nu je haar verpest met verf uit de winkel kun je alsnog naar de kapper om die het te laten redden.
De kapper die het wilt doen terwijl de rest het afraad heeft geld tekentjes in de ogen en geeft niet om je haar en hoe het er daarna uit komt zien.
Ik zeg toch highlights doen, zeggen dat je dunne en natuurlijke highlights wilt. En anders zeggen dat je de highlights de kleur van je haar waar je het in wilt hebben.

Succes.