Zelf piercings in oor zetten?

Heeeeeee :slightly_smiling_face:

Dit word vast een debiel topic maar wil eigenlijk wel even een paar meningen horen.

Ik zat zo te denken om zelf piercings te laten zetten, niet percee piercings maar gewoon een piercing.
En dan met name in me oor… Het liefst wil ik een helix piercing (die bovenin je oor door je kraakbeen) maar ik ben toch wat bang voor dat kraakbeen.

Ik wil het wel heeel graag proberen, natuurlijk heel schoon voor minder kans op ontstekingen enzo!

En dan nog 1, ik wil ook graag een 3e gaatje (in me oorlel gewoon), daar voel ik me beter bij als ik daar doorheen zou prikken, maar ik weet niet of ik 3 gaatjes meteen nou wel zo mooi vind! Wat vinden jullie?

De reden om het zelf te doen is om te stoppen wanneer het pijn zou doen. (Dit kan namelijk niet bij iemand die piercings zet). En natuurlijk bijt ik wel even door, en ik heb best wel een hoge pijngrens dus het zal wel lukken, en het zou dan natuurlijk wel gratis zijn ;p

Graag OPBOUWENDE meningen, ik heb werkelijk niks aan ‘Niet doen,’ en van die onzinnige reacties. Zet er dan OOK bij waarom niet, en wees dan aub niet zo bot …

& Als laatste zou ik graag willen weten wie hier zelf ervaring mee heeft:) Of een vriendin ofzo. En hoe het is uitgepakt!

Liefs,
Janine

Waarom heb je niets aan “niet doen”.

Je moet het gewoon niet doen. Het is dom, onhygiënisch en er bestaan niet voor niets professionals.

De reden “stoppen wanneer het pijn doet” is echt een slechte reden om zelf te piercen, omdat het logisch is dat het pijn doet. Er wordt een gat in je lichaam gemaakt.

Dank je, hoef ik het zelf niet te typen.

Haha, met alle plezier :wink:

Zoals Gina al zegt, gewoon niet doen.
Als je iets verkeerd doet, heb je pech en als het gaat ontsteken heb je wel wat meer pijn dan als je gewoon naar een piercer gaat en even de korte pijn hebben.
Als je het echt wilt, gebruik je je verstand en doe je het niet zelf, maar laat je het doen door iemand die weet hoe het moet.

Doen joh. Als je het verkeerd doet en het gaat ontsteken heb je altijd nog een prachtig vervormd oor als resultaat.

Niet dom gaan doen please. Me vriendin had haar lip gepierceden die was 4x zo dik en ze had er geen speciaal piercing in gezet gwn 1 voor je oorlel. Ze moest hem eruit eindelijk uithalen

Niet doen.

Ik heb op mijn 14e zelf een naald en daarna oorbel door mn oorlel gestoken (ook 3e gaatje) omdat ik dacht dat ik ‘cool’ was daarmee. het is wel goed gegaan gelukkig maar het is gewoon zo dom om te doen omdat er echt risico’s aan zitten.
nu heb ik links 3 gaatjes en rechts heb ik er 2. :’)

maar serieus. NIET DOEN.
Ook als je hem zelf zet kun je niet goed zien hoe je door je oor gaat, dus de kans dat je schuin zit is echt groot. Bij mij zie je ook echt dat als ik er iets in heb dat het schuin zit, en hij groeit ook nog eens niet meer dicht. Ik wou dat ik het niet gedaan had.

Okeee dan … --’ ALLEMAAL reacties waarom ik niet vroeg. Maar toch bedankt ----,----

WTF iedereen zegt toch ook waarom je het niet moet doen? :’)
Wat wil je dan horen? Ja doen, het is superverstandig en keicool?
Als je de kritiek negeert, doe dan lekker wat je wilt?

Ja als jij alleen maar wilt horen dat het slim is en dat je het lekker moet doen, dan moet je uberhaupt niet hier komen vragen. We leggen het uit en dan is t nog niet goed.

Doe dan maar lekker eigenwijs, je zal vanzelf wel merken waarom iedereen zegt dat je het niet moet doen. succes met je bloemkool oor :wink:

Meid WTF… Oke je moet het echt doen het is helemaal niet gevaarlijk en een helix die ontsteekt al van zichzelf heel snel, maar bij een amateur zoals jij gaat dat echt niet gebeuren hoor, Tuurlijk niet. Let niet op de mensen die je waarschuwen, want zij weten er toch niks van en willen je helemaal niet helpen. Blijf eigenwijs doen, want dat is zo slim

watdan? Moeten we je gaan supporten terwijl we een hele andere mening hebben en je er vervolgens achterkomt dat het toch niet zo’n goed idee is nadat je allerlei infecties en toestanden aan je oor en kraakbeen hebt? Wat al gezegd is, die professionals bestaan niet voor niks

Maar doe wat je niet laten kunt.

Maar in dit geval beter; Laat wat je niet doen kunt.

Verdere vragen mbt piercings mogen ook daar.