Zelf Piercen?

Hey meisjes,

Ik zit in een probleempje ik wil mijn lip piercen maar ik mag het niet van mijn vader :frowning_face:

Ik heb op youtube een filmpje gezien waar een meisje het helemaal zelf deed met een naald en een touwtje doorstak om het gaatje te houden.

Nou,ik wil het zelf ook doen,maar heeft iemand ervaring mee? Ik wil het zo hygienisch mogelijk doen wanneer mijn vader op zakenreis gaat binne 2-3 weken.

Zal ik het doen??

Nee. Niet doen.
Als je laat piercen; bij een shop. Natuurlijk, er is een kans dat het goed gaat als je zelf doet, maar er is een veeeeeel grotere kans dat het hopeloos mis gaat.

Nee

Het is dom en onhygiënisch. Er is een reden dat mensen hier professioneel mee werken en dat is omdat mensen het zelf niet goed kunnen. Dus accepteer maar even dat het niet mag en wacht tot je oud genoeg bent om zelf te beslissen.

Het is echt DOM! Als je het zo steriel mogelijk wil doen moet je kopen:
Sterile blade naalden
sterile piercing +meerdere bolletjes mocht je er één laten vallen
handschoentjes
afteken pen
alcohol om te ontsmetten

De totale prijs hiervan is net zo duur als het bij een shop laten doen.
edit: en niet te vergeten de anatomie van je lip waar je nul komma nul verstand van hebt.

gast wacht gewoon tot je 18 bent. en als je nog steeds zo’n ding wilt, doe je het zonder toestemming bij een shop.

Zeker niet doen. En sowieso, ik snap niet dat je het toch wil doen als het van je vader niet mag. Als hij terugkomt van zakenreis komt hij er toch alsnog achter dat je het gedaan hebt? :confused:
Wacht gewoon totdat je 18 bent.

Wss zou je vader je hem er weer uit laten halen dan heb je het grote risico nog voor niks gelopen dus doe maar gewoon niet.

Als hij toch weg is… Kun je het net zo goed bij een shop laten doen!

Als je het zelf doet toon je alleen maar aan je vader dat je onverantwoordelijk en nog lang niet volwassen bent… Iedereen heeft een naald thuis, maar er is dus een reden voor dat we bij een shop laten piercen! Het is hygiënischer en veiliger om het niet zelf te doen.

Als het mis gaat, zit jij voor de rest van je leven met een verminkt gezicht… Maar he! Het is jouw lijf!

Oh en bij R.O.P in Haarlem hier hoef je niet eens 18 te zijn. (:

Edit: wel 16. Hoe oud ben je?

Hoeveel kost het ongeveer om het professioneel door een piercer te laten doen?

En bestaan er neppiercings geen plaksteentjes of machneetjes fzo?

rond de 40/50 euro.
die van mij was 40 (side labret)
en ja er bestaan wel van die plaksteentjes maar die gaan er ook snel af denk ik.
waar ik het heb laten doen moest je 16 zijn.
maar ik zou zoiets echt niet stiekem doen.

Precies! Dude, waarom denk je dat er shops zijn? Piercen is echt moeilijker dan je denkt hoor, die mensen hebben daarvoor diploma’s en certificaten!
Kom jij aan met je naainaaldje. So not done.

je kunt altijd iets raken, waarvna je niet weet dat het daar zit xD. een spiertje ofzo, dus het lijkt me eng om het zelf te doen als je zoiets raakt heb je een probleem.wacht gewoon een tijdje.

Ik zou het zeker niet zelf doen!
Net wat de andere meiden hier zeggen… je kan er ernstige schade mee aanrichten.

Ben je toch eigenwijs en wil je het toch zelf doen… doe het dan goed!
Op crazy-factory.com kan je een tang, sterile naalden en buisje kopen.
In de drogist moet je dan je ontsmetting kopen… zoals groene zeep en mondwater.

(koop trouwens altijd 1.2 of 1.6 naalden en zeker niet groter!)

Ik heb al eens een lippiercing gehad, maar die is helaas dichtgegroeid.
Maar zelfs ik zou hem niet doorprikken, ik ga daarvoor wel naar een piercer.

Nooit zelf doen. Dat is echt héél dom.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij mag je het vanaf je zestiende zonder toestemming van je ouders. Dan kun je beter naar een piercingshop gaan.
Oh en er bestaan ook neppiercings. Ik weet niet waar je die precies kunt krijgen, maar vast wel bij een gothic of alternatief winkeltje.

Zou het niet zelf doen. Je weet zelf niet precies waar de zenuwen, spiertjes en adertjes lopen en piercers hebben niet voor niets voor geleerd. Als je het echt graag wilt, kun je ook nog wel een jaartje wachten.

Mijn vader zei altijd: Als je echt graag een piercing of tatoeage wilt, wil ik dat je er eerst een jaar over nadenkt en research doet. Als je het na een jaar nog steeds wilt, dan gaan we naar een van de beste piercers/tatoeerders in Nederland. Dan gebeurt het iig goed en veilig.

Totally agree! Als je toch al van plan bent om het stiekem te doen doe het dan gewoon goed :S

Ja vandaar! Daarom zeg ik het ook=) Ookal heb je alles in huis, en blijft een onderdeel van je lichaam waarvan je de ‘binnenkant’ niet kent. Straks raak je een ader en shit gaat enorm bloeden…
Vroeger durfde ik het nog wel zelf (helix) maar na een paar jaar kennis opdoen zou ik er niet eens over twijfelen het zelf te doen. Gewoon naar de shop.

Daar ben ik het helemaal mee eens, een paar jaar wachten kan echt geen kwaad!

Maar als ze het al zo nodig stiekem moet doen, dan lijkt het mij beter als ze gewoon naar een shop gaat. Trouwens, als je vader thuis komt van die zakenreis… ziet hij dat ding echt wel zitten en moet je hem er misschien alsnog uithalen! Kun je het geld net zo goed weggooien eigenlijk (a) Wacht dus gewoon een paar jaar tot het wel mag of tot je 18 bent!