Zelf of georganiseerd op vakantie/kamp?

Hoi hoi :grin:

Nou kijk, ik en een vriendin willen dus met z’n tweeën op vakantie deze zomer. Point is, we zijn dan nog net 15, en mogen we weten nou niet helemaal wat we wel en niet kunnen doen. Volgens mij mogen we namelijk nog niet echt op een jongerenvakantie, maar op de sites staat dat nergens duidelijk.

Op zich willen we gewoon in Nederland op een camping gaan staan, of met een georganiseerd kamp mee (van Simbo of Vinea), maar wij hebben het idee dat dat allemaal wat duurder is.

Weet iemand hier wat vanaf, of iemand die ervaringen wil delen?
Alvast bedankt!

xx

een kamp is vaak wel duur

uhu ja daar zat ik dus ook al mee. maar ik weet niet of het wel legaal is om met 2 15-jarigen op een camping te staan. wel een ding; als we op een camping ergens hier in Nederland gaan, willen mn broer en vrienden ook wel mee, en die zijn dan allemaal 18+

Ik zit met ongeveer hetzelfde, maar een kamp is meestal niet zo heel goedkoop…

Vinea en Simbo zijn heel duur,
je kan beter een kamp zoeken dat gewoon wordt gerund door een gezin ofzo,
en niet van een organisatie of vereniging.

ah oke, dankjewel! kun je een voorbeeld ofzo noemen? ;o

yay, lotgenoten! haha nee maar dat was mij inderdaad ook al opgevallen. als je kijkt naar een staanplaats van een camping, en dan naar de prijs van zo’n kamp… is soms wel 1000 euro. en ik moet 't zelf betalen, dus dat gaat hem niet worden haha.

Ehhm nou ik ging altijd op zeilkamp, dat duurde een week en was iets van 500 euro dus dat ik ook duur maar je hebt ook goedkopere kampen.
Misschien moet je bedenken naar wat voor kamp je gaat, en dan gaan zoeken of zulke kampen er goedkoop zijn.

ja zeilkamp leek ons inderdaad ook leuk, maar gewoon een simpele strandvakantie eigenlijk ook wel. gewoon lekker zwemmen, een keertje kanoën dat soort dingen. daarom vroegen we ons ook af of we überhaupt georganiseerd wilden, want vaak is dat al meteen ook heel actief enzo, terwijl dat voor ons niet zo heel nodig is. :grin:

ik heb een beetje gezocht en een jongerencamping is toch echt véééél goedkoper!
nu: mag je op een jongerencamping als je nog 15 bent?

uuuuup

upje. :grin:

Geef het op xd
Er zijn weinig tot geen campings waar je op komt onder de 21. En jongeren campings vaak 16+.
Van die reizen van gogo tours bijvoorbeeld, moet je ook 17+ zijn.

Ik ga dit jaar samen met vriendinnen (alle drie 16) naar Londen en Parijs. Zelf georganiseerd. Vliegen naar Londen, 4 nachten blijven, doorvliegen naar Parijs, en terug met de trein na 4 nachten.
Wij verblijven in jeugdhostels, vaak ook 16+. Er zijn er enkele die na contact met je ouders gehad te hebben, je ook vanaf 15 toelaten. Maar dan moet je ook wel verplicht een privé kamer huren; die zijn vaak duurder.
Engeland kom je onder de 16 trouwens sowieso niet in zonder begeleiding…

Misschien kun je met een van jullie ouders/gezinnen mee? Dat de een gewoon betaald aan die ouders? Anders geef ik je weinig kans… =)
succes!
xx

Wat eigenlijk als je vriendinnen 16 zijn en jijzelf 15 bent?

Ik denk er heel misschien over om ook zoiets te doen (ik ben wel bang dat ik het dan zelf moet organiseren, maar goed) en mijn beide vriendinnen zijn voor de zomervakantie 16. De ene vriendin er vlak voor en mijn andere deze maand nog.

Het verschilt een beetje per camping vanaf welke leeftijd je daar op mag geloof ik.
Misschien dat je het bij een minicamping wel eens zou kunnen vragen. Ik heb ook een x met een aantal vriendinnen ergens gestaan toen we nog minderjarig (17) waren. Grotere campings hebben vaak gewoon regels waar ze zich strak aan houden. Minicampings hoeven dat niet persee te hebben natuurlijk. Gewoon een camping zoeken vlakbij het strand, lief mailtje sturen/bellen of ze plek hebben voor een stel meiden. Geen gekke dingen uithalen. Fiets mee & je kunt zo naar het strand toe! (:

in Ommen is een jeugdcamping, waar als de meerderheid 16 is ook 15-jarigen meemogen, met toestemming van je ouders. Dat zijn er trouwens wel meer hoor :grin:

wauw, jouw plan klinkt echt superleuk! ^^,
jaloers! haha maar ik geef de moed niet op, ik heb al een paar leuke jongerencampings gevonden voor 15+ of dat de meerderheid 16+ moet zijn, en ik ga met mn broer en een paar vrienden van hem, dus dat gaat ook wel lukken :grin:

Toen ik 14 was ben ik met een vriendin naar Brugge gegaan, omdat het toch Nederlandstalig is en niet te ver, en ja we nog 14 waren. Zelf georganiseerd. Ik zou gewoon zoeken naar landen die relatief dichtbij zijn zoals frankrijk of duitsland, daar kun je een leuk hostel zoeken en een treinreis van tevoren boeken. Spreek met je ouders af dat je bijvoorbeeld iedere dag even kort belt. Het ligt er ook aan wat je wilt, helemaal vrij zijn of vast zitten aan een programma/mensen. En wat je hebt als vakantiedoel =) Ben je avontuurlijk of wil je concrete plannen?
Later ben ik trouwens ook nog alleen op vakantie geweest naar Praag en met vriendinnen naar München en met mijn vriend naar Londen enzo, en ik wil dit jaar naar Parijs fietsen, maar nu ben ik ook al 19 :wink:

Dat in Brugge, was dat een camping? Zo ja; weet je misschien de naam nog van die camping? Ik denk dat Brugge ook nog wel mag. Was het leuk daar? :grin:
Dankjewel in ieder geval!

Upsss