hi,
nu ben ik de laatste tijd erg geinteresseerd in het zelf maken van skincare, bodyproducten en dingen voor in het haar(haarmasker etc.)
Ik merkte aan mijn eigen huid dat veel producten van de drogist of zelfs duurdere merken mij niet hielpen. Ze zijn vaak veel te agressief, dit komt omdat ze veel parabenen, parfum, alcohol, siliconen, minerale olie bevatten.
Als je zelf je skincare producten maakt kun je eenvoudig deze ingredienten skippen! erg geschikt voor mensen met een gevoelige huid dacht ik zo. Zelf behoor ik ook tot deze groep.
Ik wil dit allemaal gaan maken van natuurlijke ingredienten, denk aan rozenwater, kokosvet, argan olie, tea tree olie, sheabutter, cacao boter, honing, aloe vera etc.
Argan olie en rozenwater kon ik vinden bij de tuinen, maar dingen als puur kokosvet, sheaboter etc kon ik niet vinden… Ik weet dat je ze wel online kunt kopen maar daar is het vaak heel duur en vertrouw ik het niet helemaal. Ik koop sowieso liever in een winkel.
Nu vraag ik me af of jullie weten waar je dit soort dingen kunt kopen, en of jullie zelf nog bepaalde ‘‘recepten’’ hebben voor huisgemaakte middeltjes die werken en wat jullie ervaringen zijn?
x