zelf natuurlijke skincare producten maken

hi,

nu ben ik de laatste tijd erg geinteresseerd in het zelf maken van skincare, bodyproducten en dingen voor in het haar(haarmasker etc.)
Ik merkte aan mijn eigen huid dat veel producten van de drogist of zelfs duurdere merken mij niet hielpen. Ze zijn vaak veel te agressief, dit komt omdat ze veel parabenen, parfum, alcohol, siliconen, minerale olie bevatten.
Als je zelf je skincare producten maakt kun je eenvoudig deze ingredienten skippen! erg geschikt voor mensen met een gevoelige huid dacht ik zo. Zelf behoor ik ook tot deze groep.

Ik wil dit allemaal gaan maken van natuurlijke ingredienten, denk aan rozenwater, kokosvet, argan olie, tea tree olie, sheabutter, cacao boter, honing, aloe vera etc.
Argan olie en rozenwater kon ik vinden bij de tuinen, maar dingen als puur kokosvet, sheaboter etc kon ik niet vinden… Ik weet dat je ze wel online kunt kopen maar daar is het vaak heel duur en vertrouw ik het niet helemaal. Ik koop sowieso liever in een winkel.

Nu vraag ik me af of jullie weten waar je dit soort dingen kunt kopen, en of jullie zelf nog bepaalde ‘‘recepten’’ hebben voor huisgemaakte middeltjes die werken en wat jullie ervaringen zijn?

x

up

sorry geen idee, misschien kun je bepaalde producten bij van die buitenlandse winkels kopen?

Ik heb een pot pure kokosolie bij de toko gehaald voor 5 euro :slightly_smiling_face:

Kokosolie kan je bij de tuinen halen en bij de G&W winkel.

Als je even zoekt en op de juiste websites kijkt, is het toch niet zo duur op het internet? Verder zou ik vooral bio-, natuur- en buitenlandse winkels afstruinen.

Ik vind het leuk om af en toe zelf dingen te doen. Zo doe ik meestal zelf maskers maken voor mijn gezicht, kokosolie als haarmasker, verschillende olie mengen voor oil cleansing method en ik heb ook zelf een toner gemaakt. Alleen de toner bevalt me niet… Die prikt enorm op mijn gevoelige huid. Het was een appelcider met gedestilleerd water. Zit nu aan te denken om over te gaan op rozenwater als toner, alleen twijfel ik heel erg of ik het zou kopen of zelf maken. Rozenwater is namelijk niet goed houdbaar. Dus alles wat in de winkel te koop is zit vol met gedoe zodat het langer goed blijft. Zelf maken is ook geen pretje, want het kost nou eenmaal veel tijd en de rozen uit de winkel zitten onder allemaal chemicaliën. Anders moet ik weer moeilijk doen met zelf rozen te groeien :stuck_out_tongue:

Zit er zelf aan te denken om met sommige producten over te stappen op de Yes to - producten. (Yes to cucumber, want die is voor de gevoelige huid). Dat zijn producten die bestaan uit zoveel mogelijk natuurlijke producten. Ik dacht iets van 98%. Vooral vanwege de dagcreme wil ik dat graag. Heb nu namelijk Nivea die beweert dat elke huid er tegen kan, maar mijn gezicht wordt helemaal rood ervan als ik op smeer…

Weet je zeker dat je echt rozenwater hebt gekocht? Puur rozenwater (rozenhydrolaat) is namelijk best moeilijk te krijgen. Als het een ingredientenlijst heeft is het geen echt rozenwater.
Ik heb een tijdje mijn eigen beautyproducten gemaakt en kocht vooral veel van www.chistore.eu. Is wel duur, maar de kwaliteit is heel goed.

Yes to … is echt een fijne lijn! Ik gebruik al 2 jaar ofzo trouw mijn Yes to carrots cleanser en crème.

ja yes to is indd fijn! daar heb ik al een gezichreiniginger van :slightly_smiling_face:
maar ik wil zelf het liefst gezicht en haarmaskers maken,
en bodybutter en gezichtscrub :slightly_smiling_face:

en bedankt voor de site matchatcha, maar ik bestel liever niet online.

PAPAYA MASKER
HAALT ALLE ACNE SCARS WEG